19 Mei 2011

PEKIDA CEKEK DARAH PENIAGA UPTOWN DANAU KOTA?
Abu Nu'man19 Mei 2011 9 Komentar

(klik untuk besarkan)

Untuk makluman sebelum ini memang para peniaga di wajibkan membeli Kanopy dengan Persatuan aka PEKIDA dengan kadar harga RM450 satu unit kanopy 8x8. Walaupun terdapat rungutan mengenai harga yang terlalu mahal namun para peniaga membayar RM450 kepada Pihak persatuan kerana tidak mahu di panjangkan kepada pihak yang berkenaan.

Namun kali ini berbeza apabila para peniaga merasakan tindakan Persatuan yang mengurus bazar Uptown Danau Kota keterlaluan dan sungguh KEJAM sama sekali.

Bayangkan harga sebelum ini yang di jual persatuan Penjaja dengan harga RM450 sebulan telah di naikkan dengan kadar harga RM650 seunit Kanopy. Alasan yang di berikan kali ini adalah kerana Kanopy yang baru ini berukuran 8x12 kaki.

Lebih memeranjatkan Paksaan di lakukan kepada para peniaga dengan menyatakan Jika peniaga tidak membeli kanopy yang di jual persatuan maka para peniaga yang tidak membeli itu TIDAK BOLEH MENJALANKAN PERNIAGAAN.

Hebat benar kah Persatuan '******'? Persatuan Penjaja Peniaga MELAYU? Ini bukan lagi Membantu Melayu sebaliknya MENINDAS para peniaga di Uptown Danau Kota yang 99% adalah peniaga Melayu.

Mohon DBKL dan Menteri Wilayah Persekutuan Menghalang dari Penindasan yang cuba di lakukan oleh pihak Persatuan kepada para peniaga Uptown Danau Kota dan kita juga minta pihak DBKL menyiasat mengapa begitu tinggi harga yang di kenakan ke atas Kanopy bersaiz 8x12 kaki yang mana sedangkan di pasaran harganya tidak sampai RM300.
JANGAN BEBANKAN RAKYAT, PARA PENIAGA PUN RAKYAT JUGA JANGAN AMBIL KESEMPATAN DENGAN MENGHISAP DARAH PARA PENIAGA YANG KAIS PAGI MAKAN PAGI, KAIS PETANG MAKAN PETANG.
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

9 ulasan:

  1. Mat Selamat samseng PUKIDA.
    Mula2 buka uptown dah jadi samseng.
    Hidup merempat menjadi kaya raya biula buka uptown.
    Dia ingat peniaga tu untung berjuta macam ROSMAH Puaka.
    PEKIDA dan PERKASA memang samseng MELAYU dan Pengkhianat orang MELAYU. Tertubuhnya persatuan ini adalah utk kepentingan PERIBADI dan menggunakan MELAYU. Kerana org MELAYU senang diperbodohkan.....

    BalasPadam
  2. aku memang hangin satu badan bila sebut persatuan pekida ni,pertubuhan kebajikan islam apa kebenda ni?budak2 semua diajar samseng dan kurang ajar sesama islam.tak ke bodoh?pergi la kacau kilang arak tu lagi mendatangkan pahala

    BalasPadam
  3. senang cite le, memang puak2 pekida ni haramjadah, pukimak, anak haram, bangsat, sial, anjing kurap

    BalasPadam
  4. Keluhan Penjaja.21 Jun 2011 11:26 PTG

    Bang...bang jangan marah kat Pakida.Pakida tu cumer satu Pertubuhab sajer...dalam hal up Town Danau Kota ini Mat Selamat sajer yang PUKI MAK, dia yang mencekik darah Penjaja Melayu,Mat Selamat sebenarnya tak layak mennjadi pengerusi persatuan,dia tiada langsung mempunyai cici ciri seorang pemimpin,saya salah saorang penjaja Danau Kota,saya tahu benar dengan keegoanya,sepanjang saya berniaga dia tidak pernah langsung berbincang dengan penjaja mahu pun bertanya khabar kepada penjaja tentang bagaimana keadaan perniagaan kami.

    BalasPadam
  5. Untuk pengetahuan sahabat sahabat,saya juga adalah salah saorang penjaja di Up Town Danau Kota.Pada hemat saya Mat Selamat sudah tidak layak lagi menguruskan Bazaria Larut Malam Danau Kota ini,kerana kepimpinanya menerajui persatuan penjaja sudah tidak memberi munafaat kepada penjaja penjaja Danau Kota.Seperti kata pepatah "Harapkan pagar,pagar makan padi"harapkan persatuan membela nasib penjaja sebaliknya pengerusi persatuan yang makan KENYANG.Sepatutnya apabila penjaja membeli canopy dengan persatuan pastilah mendapat harga yang lebih murah,ini tidak,membeli dengan persatuan dikenakan harga Rm 650 untuk satu canopy 8'00" x 12'00" sedang kan jika penjaja membeli canopy dengan saiz yang sama dikedai biasa boleh dapat dengan harga Rm 290.Mat Selamat memaksa penjaja untuk membayar canopy dengan cara mengedarkan surat pekeliling menyuruh penjaja menandatangani surat itu sebagai buktinya kepada DBKL bahawa penjaja telah telah bersetuju dengan harga yang ditawarkanya.Begitulah cara kotor Mat Selamat yang mana lebih kotor lagi daripada Najis Anjing dan Babi.Jadi untuk apa kita ada persatuan,untuk apa Mat Selamat di Danau Kota ini.

    BalasPadam
  6. Sepekara lagi ingin saya paparkan disini mengenai perilaku Mat Selamat terhadap penjaja Danau Kota.Baru baru ini sekali lagi persatuan telah mengedarkan surat pekeliling meminta penjaja menandatangani surat itu, atas arahan Mat Selamat bertujuan untuk menaikan sewa tapak penjaja Danau Kota daripada Rm 150 kepada Rm 300,satu kenaikan yang tak masuk akal saya rasakan.Lebih Dahshat lagi Mat Selamat mengarahkan macai macainya meminta pothostat Kad Penganalan kepada penjaja sebagai membuktikankepada DBKL bahawa pihak penjaja telah bersetuju dengan kenaikan kadar bayaran kutipan sampah kepada Rm 300 itu.Photostat Kad Penganalan penjaja diambil dengan memberikan alasan kepada penjaja untuk mempertahankan tapak perniagaan Danau Kota daripada dirampas oleh Dotok Shafiee (Ketua Bahagian Umno Wangsa Maju).Untuk maklumat sahabat sahabat persatuan ada mempunyai 27 tapak yang disewakan kepada orang persaorangan dengan kadar sewaan Rm 1200 sebulan.Mat Selamat melalui macai macainya telah mewar warkan bahawa 27 tapak dengan sewaan sebanyak Rm 1200 itu adalah untuk orang orang tertentu DBKL,tetapi sekarang orang orang DBKL berkehendakan imbohan yang lebih, sebab itulah kadar kutipan duit sampah untuk penjaja penjaja Danau Kota terpaksa dinaikan dengan restu DBKL,sebab itulah surat kenaikan sebanyak 100% untuk bayaran kutipan sampah telah ditandatangani oleh pihak DBKL.Begitulah politik yang digunakan oleh Mat Selamat yang mungkin hampir sama dengan sikap YAHUDI (YAHUDI DANAU KOTA).Ini adalah pendedahan yang sebenar tentang penyelewengan yang dilakukan oleh Mat Selamat.Jika ada pihak berkuasa yang membaca ini bolehlah membuat siasatan keatas pekara ini.

    BalasPadam
  7. Saya telah membaca comment disini dan amat bersimpati dengan nasib penjaja disini.Saya amat sensitif mendengar pekara pekara yang berkaitan dengan penindasan.Saya menyeru kepada penja penjaja Danau Kota bangunlah mempertahankan hak kamu,jangan kamu merasa takut dan gentar dengan Yahudi Danau Kota itu,kita negara yang sudah merdeka sepenuhnya ada undang undang,jika susah sangat lapurkan saja kepada SPRM.Berjuanglah habis habisan untuk hak kamu.

    BalasPadam
  8. Hari ini Mat Selamat(YAHUDI DANAU KOTA)dengan keras hati (macam pemimpin Yahudi)lagaknya didalam Utusan Malasia berkata bayaran kutipan sampah di Up Town Danau Kota tetap akan dinaikan kepada Rm300 dengan alasan pihak penganjur sudah tidak tertampong lagi untuk kos penyelengaran Up Town.Pada hemat saya jika dia tidak mampu untuk menyelengarakan Up Town dengan Rm150,serahkan kepada kami penjaja penjaja yang menguruskan Up Town.Kami mampu untuk menguruskan dengan kos yang kecil dan lebih baik lagi daripada ini.

    Apakah dengan menambahkan 7 angota Rela kos pengurusan meningkat sebanyak Rm50.000,apakah dengan menanda semula petak penjaja yang hanya menggunakan beberapa tin CAT KUNING kos jadi meningkat sebegitu banyak,apakah dengan meletakan pondok Polis bergerak kos jadi meningkat, atau kos sara hidup YAHUDI ini yang meningkat dengan kereta mewahnya dengan membeli KONDO beberapa buah.Kalau nak hidup mewah pun jangan menyusahkan orang lain.

    Dia juga berkata dalam akhbar hari ini bahawa Dia (YAHUDI DANAU KOTA) ini telah banyak berkorban untuk penjaja.Pada hemat saya tidak ada pengorbanan yang dibuatnya untuk penjaja Danau Kota,hanya dengan duduk dan jika berjalan dikawasan penjaja dengan gaya sombong dan bongkak tampa bertegur sapa dengan penjaja dan cukup bulan mendapat imbuhan daripada penjaja...itu dikatakan berkorban? KEPALA HOTAKNYA.

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah,Tahniah kepada sahabat sahabat yang telah berjuang untuk mempertahankan hak penjaja penjaja Danau Kota hingga kepada peringkat Timbalan Pengarah DBKL.Walau bagai mana pun perjuangan harus diteruskan.Mat Selamat bukan orang yang akan berhenti disetakat itu sahaja.Ia akan membuat berbagai bagai helah untuk mengaut keuntungan keatas penjaja penjaja.Lebih lebih lagi untuk membuat pertemuan dengan 333 penjaja untuk berbincang...AWAS pasti ada muslihat bersamanya itu.Saya harap pejuang pejuang bangsa Melayu Danau Kota berhati hati dengan ini.Penjaja Penjaja harus membuat pemantauan terhadap tindak tanduk Mat Selamat dihari pertemuan bersama penjaja.Penjaja harus mengambil bahagian dalam Urusetia,seperti memastikan yang masuk kedalam dewan hanya penama yang tertera didalam lesen sahaja.Jika tidak berbagai penyelewengan akan berlaku.Pada hemat, Mat Selamat akan membuat undian dan mengambil jumlah undian yang menyokong kepada pihaknya.Jika ini tidak dipantau kegagalan akan memihak kepada pihak penjaja.Saya doakan kejayaan sahabat sahabat semua.

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.