LA 50 JE BERUK PERKASA BERDEMO TADI

KUALA LUMPUR 20 Mei – Lebih 50 ahli Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) berhimpun di hadapan pejabat Utusan Melayu (M) Bhd., Jalan Chan Sow Lin, Sungai Besi di sini, hari ini bagi menyerahkan memorandum sokongan terhadap akhbar Utusan Malaysia.

Demonstrasi yang diuar-uarkan oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) di pejabat akhbar tersebut sebelum ini bagaimanapun dibatalkan di saat-saat akhir

Sementara itu, Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadlian (AMK) Rozan Azen Mat Rasip berkata, pihaknya terpaksa menangguhkan perhimpunan hari ini kerana mahu memberi tumpuan ke atas penyerahan memorandum di Kedutaan Australia berhubung isu loji pemprosesan nadir bumi Lynas.


“Kita tidak batalkan, cuma tangguhkan atas dua faktor, yang pertama kerana kita mahu beri lebih tumpuan untuk menjayakan perhimpunan aman mengenai pembinaan loji pemprosesan nadir bumi di Kedutaan Australia dan kalau ikut perancangan ia diadakan serentak dengan perhimpunan di Utusan Malaysia.

“Jadi selepas mengambil kira semua aspek dan pertimbangan AMK memutuskan untuk menangguhkan perhimpunan di Utusan Malaysia selain kemungkinan kita akan berdepan dengan tindakan sabotaj Pemuda Umno dan Perkasa yang juga akan berada di lokasi sama,” katanya.

Justeru kata beliau, adalah lebih baik sekiranya pihak menyertai perhimpunan aman dan penyerahan memorandum di Kedutaan Australia daripada berdepan dengan Pemuda Umno dan Perkasa di pejabat Utusan Malaysia.

“Ini adalah sabotaj Pemuda Umno dan Perkasa, kenapa mereka mahu buat perhimpunan pada waktu sama dengan kita? Baik kami fokus di Kedutaan Australia, tarikh baru kami akan tentukan kemudian,” katanya.

AMK mahu mengadakan perhimpunan di pejabat Utusan Malaysia sebagai membantah tindakan akhbar itu yang menyiarkan laporan-laporan berunsur fitnah dan lucah.
 
 ...muke-muke beruk betina....
... ini ke muke-muke penJILAT?.....


Ulasan

Catat Ulasan

Catatan Popular