DUTA TUPPERWARE TURUN SARAWAK??



Kekecohan berlaku di stadium tertutup MBKS malam tadi selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razal meninggalkan tapak perhimpunan ceramahnya kerana hadirin berebut cuba mendapatkan 'ole-ole' yang dibawanya - iaitu bekas makanan dan minuman berjenama Tupperware.
Ketika 2,000 orang beredar dari stadium itu, ratusan lagi mengerumuni pintu masuk untuk merebut bag 'ole-ole' yang diberikan secara percuma itu.
Bag itu mengandungi poster Najib dan sama ada sebuah bekas makanan atau minuman daripada jenama terkenal Tupperware.

Ulasan

  1. KOTA BHARU 11 April - Bekalan air Kelantan yang sering menimbulkan rungutan dalam kalangan rakyat mendapat perhatian Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) apabila beberapa peserta membangkitkan isu itu dalam Dialog Suhakam Bersama Rakyat di sini, hari ini.
    Pengerusi Suhakam, Tan Sri Hasmy Agam ketika menjawab soalan peserta berkata, kemudahan asas termasuk bekalan air adalah tanggungjawab kerajaan dan pihaknya akan melanjutkan masalah itut untuk dibincangkan.
    Sebelum itu, seorang peserta mendakwa, dia bertindak memotong bekalan air ke rumahnya kerana setelah empat tahun membayar bil, tetapi tidak mendapat perkhidmatan sewajarnya.
    "Saya kecewa kerana bekalan air sejak dahulu lagi bermasalah sehinggalah empat tahun lepas saya kembali semula ke negeri ini, masalah yang sama masih berulang.
    "Saya malu apabila mendapati rakyat di negeri lain telah lama menikmati bekalan air secukupnya, tetapi saya hanya membayar bil air bertahun-tahun, tetapi air tidak naik ke atas rumah dua tingkat yang saya sewa," katanya.

    BalasPadam
  2. mungkin depa boleh bubuh air dalam tupperware 1 malaysia...kahkahkah.

    BalasPadam
  3. kalau kita lihat dari puncanya memang kita tahu kelantan negeri pembangkang
    dari segi hak rayaat sepatutanya berhak mendapat peruntukan tahunan dari kerajaan persekutuan.contohnya royalty minyak .walau pun kelantan mimiskin sarawak lagi miskin ada yang masih mandi air dan air gunung dan bukit.

    BalasPadam
  4. setuju tue... walaupun negeri kelantan tak kaya... tak bermakna rakyatnya miskin... kalu tak percaya pergi sahaja ke kelantan... tgk org-orgnya berbelanja... tgk gelang-gelang makcik2 di pasa-pasar... bukankah itu kaya namanya...

    BalasPadam
  5. tapi sy sokong bab bekalan air di kelantan sangat menyedihkan...setiap kali balik cuti masalah nih lah yg sangat memeritkan....bab lain takde masalah...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular