30 Apr 2011

APA CER? AWIE HENTAM BOB LOKMAN
abu nu'man30 Apr 2011 6 Komentar

Harian Metro keluaran hari ini membantu Dewan Pemuda Pas Bukit Gantang untuk menarik masyarakat mendengar ceramah Bob Lokman pada 12 Mei ini. Bob Lokman dijangka bersama Nik Abduh akan berceramah di Taman Damai Simpang,Taiping bermula 9.00 malam.



Jangan hipokrit, jangan cari publisiti murahan dan jangan riak,” kata penyanyi kumpulan Wings, Awie kepada pelakon dan pengacara, Bob Lokman yang kebelakangan ini dikatakan kerap ‘menyerang’ dunia hiburan selepas bersara daripada bidang itu.

Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 43, berkata jika Bob mahu mencari ilmu akhirat, tidak perlu dia mencari publisiti dengan usahanya itu kerana itu bukan perbuatan yang baik.

Awie turut menegur Bob yang nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman, 47, supaya memberikan tumpuan terhadap dunia baru yang beliau cari dan pada waktu sama tidak menyerang dunia hiburan yang beliau ceburi sebelum ini.

“Dia (Bob Lokman) pernah menjalani kehidupan dalam dunia hiburan ini untuk tempoh belasan tahun lamanya dan memperoleh pendapatan daripada dunia yang beliau kutuk ini.

“Apa yang saya hendak ingatkan Bob supaya tidak melakukan perbuatan yang boleh memalukan diri sendiri, bak kata pepatah meludah ke langit terkena muka sendiri.

... Biarlah dia nak cakap apa pun Bob .... mungkin hatinya belum menerima Islam sepenuhnyah sebagai suatu cara hidup.... hanya jauhari mengenal manikam... awie tak kenal manikam.... awie kenal abi & ucop je
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

6 ulasan:

  1. maafkan dia, dia masih jahil lagi dalam bab agama

    BalasPadam
  2. kita doakan semoga suatu hari nanti allah bukakan pintu hati mereka2 yang masih dalam kehidupan yang jahil

    BalasPadam
  3. walaupun aku minat lagu2 wings dengan awie tapi dalam bab ni aku sokong bob...bob dah berpuluh tahun dalam bidang hiburan jadi mesti dia tahu selok belok dunia glamor...banyak tipu helah, jatuh menjatuh, percampuran antara lelaki dan wanita dan macam2 lagi...apa yang bob buat adalah satu perkara benar dengan mengatakan yang haq walaupun tahu akibatnya kita akan dikeji dan dihina... Rasulullah sendiri suruh kita berkata yang benar walaupun kita tahu kita akan dibunuh dengan berkata yang benar... awie pula cuba mempertahankan bidang dia yang banyak terdedah kepada maksiat...dalam bab ni pun kita boleh menilai dari gaya orang yang bersuara... contoh seperti awie dengan tindik di wajah, bersubang, rambut diwarnakan... bukan kita tak boleh menerima pendapat orang seperti ini tapi sebelum kita menegur orang lain lihatlah du;u diri sendiri... awie ramai anak perempuan, dengan sikap dan gayanya bolehkah dia menjadi wali kepada anak2nya dikemudian hari???hanya orang yang berakal sahaja yang tahu mana patut disokong...syabas kepada bob lokman semoga anda terus istiqomah di dalam menegakkan agama islam yang tercinta...di akhir zaman memang orang yang menegakkan agama Allah akan ditentang dan dipandang hina manakala orang yang celaka disanjung sanjung..tepatlah sabdaan Rasulullah kita tentang peristiwa akhir zaman... Awie jangan lupa jika tak kerana bob lokman kumpulan wings takkan berjaya hingga ke hari ini... b0b lah yang menguruskan kumpulan wings ketika awal kemunculan mereka dan mencipta lagu2 hits untuk wings seperti taman rasyidah utama dan banyak lagi ...takkan awie dah lupa jasa baik bob???

    BalasPadam
  4. perlu ke????

    BalasPadam
  5. aku sokong komen Anonymous 1 mei..
    "Anonymous says: May 1, 2011 3:59 AM Reply walaupun aku minat lagu2 wings dengan awie tapi dalam bab ni aku sokong bob...bob dah berpuluh tahun dalam bidang hiburan jadi mesti dia tahu selok belok dunia glamor...banyak tipu helah, jatuh menjatuh..."




    sama la..walau aku minat lagu2 wings tapi aku sokong ustaz bob dalam hal2 berkaitan agama ni..awie mungkin belum sampai masa untuk berubah lagi..maafkan dia..cuma kita tegur awie secara berhemah..secara lembut..insyallah hidayah tu dtg dari Allah s.w.t dgn sendirinya..Insyallah..

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.