ALHAMDULILLAH UNDI KITA BERTAMBAH : TGNA

KOTA BARU, 17 April — Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, akur Pakatan Rakyat telah gagal menawan Sarawak pada pilihan raya negeri ke-10 semalam.


Walaupun gagal menumbangkan Barisan Nasional, beliau gembira dengan peratusan undi yang meningkat terhadap Pakatan Rakyat.

Dipetik Bernama Online, Menteri Besar Kelantan itu berkata ia membuktikan rakyat Sarawak semakin menerima kehadiran pembangkang di negeri itu terutama undi yang diterima DAP.

“Penduduk bandar jelas menolak Barisan Nasional (BN) dan memihak kepada DAP tetapi bagi PAS kita gembira sokongan semakin meningkat walaupun tewas kesemua kerusi,” katanya kepada pemberita di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di sini, hari ini.

Pada pilihan raya negeri itu semalam, BN memenangi 55 daripada 71 kerusi yang dipertandingkan dengan DAP memenangi 12 kerusi, Parti Keadilan Rakyat (PKR) tiga manakala satu lagi kerusi dimenangi calon Bebas.

Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh berkata undi kaum Cina yang meningkat terhadap DAP itu berkemungkinan kerana mereka telah terpengaruh bahawa pembangkang akan membentuk kerajaan baru di negeri itu.

“Mungkin mereka telah tersilap percaturan kerana percaya dakyah DAP dan apa pun kemenangan BN di Sarawak membuktikan mereka tetap mahukan kemajuan dan perpaduan yang dibawa BN,” katanya.

Ulasan

  1. insyallah kemenangn tu hampir yg pting REMPUH UMNO

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Tuan Abu Numan, Blog DPPWM telah Panglima linkkan di bawah bloglist "Blog-blog Sahabat 3" di blog hamba. Terima kasih sudi melinkkan blog Panglima7 di sini.
    Salam Perjuangan.

    BalasPadam
  3. panLima 7 ni UMporNO,bukti nye mangkuk ni no adab

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular