28 Mac 2011

BOLEH TGK VEDIO LUCAH... FATWA SESAT PROF UMNGOK
abu nu'man28 Mac 2011 1 Komentar

Susah juga bila ada sorang lagi Mashitah dalam puak-puak bodo ini... suke hati mengkiaskan sesuatu tak ikut hukum sebenar... dia kire main darurat je boleh... bangang punye bangsa...

KUALA LUMPUR 28 Mac – “Lagi pun bagi saya, melihat dengan niat 'ikhlas' untuk mencari kebenaran sama seperti seorang pengamal perubatan yang melihat alat sulit bukan kaum sejenis dengan tujuan perubatan,” kata Naib Canselor Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM), Prof. Madya Dr. Baharudin Putih (gambo) kepada UMNO-Online, di sini, hari ini.


Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail disaran agar tidak melatah berhubung skandal video seks yang didakwa melibatkan tokoh pemimpin pembangkang yang juga suami beliau.


Dia berkata Wan Azizah sewajarnya melihat terlebih dahulu video berkenaan dan bukannya membuat penafian berdasarkan maklumat daripada pihak lain.

Menurut beliau langkah berkenaan adalah lebih baik daripada melatah tidak tentu hala kerana ianya melibatkan maruah suami serta keluarga beliau itu sendiri yang kini telah menjadi perhatian dan cakap-cakap di warung kopi.

“Bukankah Wan Azizah itu isteri yang solehah..tetapi beliau belum tahu lagi suami beliau soleh atau sebaliknya…Kena tengok dululah video yang didakwa itu baru ambil tindakan sepatutnya seperti mencari mereka yang pakar dalam bidang berkenaan untuk menentukan kesahihan dan sebagainya.

Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebelum ini dilaporkan berkata beliau tidak berhasrat menonton video seks seperti yang didakwa oleh ‘Datuk T’ (Datuk Shazryl Eskay Abdullah).

“Terdapat dakwaan bahawa saya ingin menonton video itu. Saya tiada niat menontonnya kerana mengikut ajaran Islam, ia adalah haram,” katanya.

Tambah Dr Baharudin lagi, Wan Azizah seharusnya berpegang kepada prinsip kebenaran iaitu berani kerana benar dan takut kerana salah.

“Bagi saya dalam soal ini, hendak seribu daya, tidak hendak seribu dalih….Tengoklah dulu..kemudian kalau di dalam video tersebut bukan Anwar seperti yang didakwa oleh pelbagai pihak, Wan Azizah bukan sahaja dapat membersihkan imej Anwar dan keluarga, malah pembangkang itu sendiri,” katanya.

Beliau seterusnya menegaskan prinsip penafian sebenarnya asam garam kepada pembangkang kerana mereka menghidupkan budaya berkenaan untuk kepentingan politik mereka semata-mata.

“Cuba kita teliti betul-betul..apa sahaja yang melibatkan pemimpin mereka, penafian demi penafian akan timbul, namun jika melibatkan orang lain, berduyun-duyun mengatakan itu benar dan perlu disiasat serta diambil tindakan dan sebagainya.

“Apa pun saya penuh yakin dan percaya, lama kelamaan rakyat akan tahu budaya yang menjadi prinsip pembangkang ini dan dapat melihat kebenaran akan timbul satu hari nanti,Insyaallah,” katanya. -MediaUMNO.

"Sahaja aku berzina dengan penuh 'ikhlas' kerana UMNO"...
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

1 ulasan:

  1. Kalau nak tuduh mesti kena tengok sebagai bukti. Kalau nak tuduh orang berzina kena 4 saksi yg cukup syaratnya. Kalau belum tengok dah bodohkan org lain, mungkin org itu lagi bodoh. Kena tengok muka dulu, lepas kena pastikan si Anu** tu masuk depan ke belakang.

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.