5 Feb 2011

Terima kasih polis Mesir ops silap"Polis Raja Di Malaysia"
chedet5 Feb 2011 0 Komentar







Aku dan la pi semayang Jumaat kat Masjid tabung Ha
ji Jalan Tun Razak tengahari kemarin. Sampai sana kul 12.30, uisy.. awai sangat ka aku... jalan lengang gila. Polis bukan setakat
bercupak bergantang lagi, malah berblack- black
maria.Geng 2 SB (baca Siput Babi ) saja dok tengah berbaris 36 org. Ketua dia Sigh berserban jingga.. Fuih semangat Buku jingga PR
jugak nie.. steady la Singh... ada 2 ekoq budak kan
yaq dlm baris depa tu. baru passing out kot.Yg lawaknya sorang SB tu pakai t-shirt Caltex. sure org tak perasan punya yg dia tu SB. ingat kot bangla stesen Caltex sebelah bgn PNB tu.. heeee. Hat polis GD nie berkepoi kepoi. PGA tak mai pulak. Hat pelik lagi sibelatuk kepala merah (FRU) tak nampak kelibat.. Cuma 2 biji water canon dok berselindung dekat USA embassy .


Kalau ginilah ghamainya polis, org awam hat nak semayang jumaat kat sini takat ujung kuku depa ja.. cuakk jugak aku..Jumaat masuk lambat hari nie 1:29 tghari. Lepas azan baru ghamai org mai. Yg tak sangka nya... pak2 arab pon ghamai. abih semayang kami lepak2 kat depan masjid TH tu. Dok tunggu group dari Masid KLCC mai. Sambil2 tu ada la 2,3 ustaz dok bakaq semangat
Cerita lain pasai demo berikutnya tu hangpa baca artikel
org lain la. kalau aku nak taip pon nanti hangpa kata aku copy paste jugak....

lepas Doa dibaca oleh ustaz Taliban, kami pon diarah bersurai secara aman damai menuju ke masjid TH.


tot-tot sampai ja sebelum jejambat dekat Singapore Embassy, org ghamai dok kena halang dgn si burung belatuk kepala merah (FRU) la tu. aku pon tak ketahwan punca tiba2 ja keadaan jadi cempegha. Polis tiba2 bersungguh dok balun org awam. sorang kakak tu (dlm lingkungan 50-an) kena spray ngan gas pedih mata.
Unit amal cuba tenteram keadaan. alih- alih sorang anggota unit amal berambut paras bahu dari JOHOR (ghasanya) teruk dibelasah. dia cuba gelepaq. kena penerajang pulak , terus jatuh. masa jatuh tu la aku takleh nak cerita mcm mana beradabnya polis Raja Di Malaysia melayan brader unit amal nie. Tak kurang dari 10 ekoq polis , GD, FRU & SB bakat pijak sepak terajang dan balun dia bertubi- tubi. kami cuba bantu. sama ja kena henjak dgn barua2 kembaq siam Husni Mubarak yg ada di Malaysia nie.
.

Puas dok gentap bibiaq saja . nak pi buat mcm demontrator Mesir aku ghasa masa di sini belum sampai kot. Sakit hati gila. bro. kami dah dihambat sampai masjid TH dan bersiap nak balik dah pon diligan, dipukui, ditangkap dan disembuq ayaq pedih & gatai lagi.
Terpikiaq pulak aku, kalaulah Demo nie dianjur oleh UMNONgok ka Perkasam ka GELIman, ka atau pon puak2 yg belarak kepala lembu di selangoq ka atau puak yg dok hingut pagaq DUN P. Pinang ka, atau puak2 yg tak puas hati kerajaan kedah naik harga ayaq dulu ka.... Sure LaGI aman DAMAI Suasana perhimpunan ini. PAS dan PR kena belajaq banyak dari depa kot nooo....
Rakyat Mesir turut sertai himpunan
Harakahdaily

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

0 Komentar

Catat Ulasan

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.