PEMUDA DAP TAK PAHAM : LARANGAN HANYA BAGI ORANG ISLAM

... mungkin pemuda DAP mendapat maklumat yang salah daripada soalan wartawan.... perlaksanaan ini dicadangkan ke atas masyarakat remaja Islam sahaja...

Sayap Pemuda DAP membantah cadangan Ketua Pemuda PAS pusat Nasrudin Hasan at-Tantawi yang mahu melancarkan kempen membendung aktiviti tidak sihat pada sambutan Hari Kekasih, Isnin ini.


Ketuanya Anthony Loke menegaskan parti itu tidak bersetuju sama sekali pendekatan yang diambil Nasrudin untuk melakukan “pemeriksaan tidak bermoral” terhadap pasangan pada sambutan Hari Kekasih.

“Ia melampaui kuasa ahli Pemuda PAS untuk melakukan penguatkuasaan sedemikian dan kempen itu tidak pernah dibincangkan dengan Angkatan Muda Keadilan (AMK) dan Pemuda DAP.

“Ketika mesyuarat pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat, Nasrudin tidak pernah membangkitkan isu ini dan ia boleh memberi kesan kepada Pakatan Rakyat terutamanya negeri-negeri pimpinan Pakatan Rakyat,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Tambah Loke, tindakan Pemuda PAS mengarahkan pihak berkuasa tempatan bekerjasama dengan jabatan agama di empat negeri Pakatan Rakyat menunjukkan sikap tidak menghormati kerajaan negeri.

“Pemuda PAS tidak mempunyai kuasa untuk memberikan sebarang arahan kepada kerajaan negeri.

“Pemuda PAS kena sedar Pakatan Rakyat terdiri daripada tiga parti politik yang mana sebarang keputusan harus dibuat dalam mesyuarat kerajaan negeri,” katanya.

Ahli Parlimen Rasah itu berkata tindakan Nasrudin berbuat demikian akan membahayakan Pakatan Rakyat.

.... payah-payah kita ajak puak pemuda UMNO untuk bendung gejala ini... depa ini yang expect sebab tiap-tiap tahun depalah juara sambutan 14 Februari...

Ulasan

  1. saya dah sampai tahap muak FED UP menyampah,,memang meyampah dgn DAP,dan kapir2 yang lain ni,penerimaan hanya kerna best of de worst.Why de hell must org kafir ni nak interfere dan meddle in muslim 's affair? Pas tak terang ke pd f...ck meddler ni islamic laws and regulation,applicable to muslims ONLY? MEMANG DAH MUAK MEYAMPAH,GERAM ngn ORG KAFIR begitu lantang dan berani nak kacau islam sejk kebelakangan ni,kata DAP DAH PAHAM ISLAM,kalu paham napa mcm bangang je keluarkan komen gini? kalu paham tak masuk otak ke hukum islam untuk orang islam je? kafirun tu nak ngonkek sampai kiamat lantak le,nak porno ke,nak mampus ke hal sendiri le jgn nak masuk campur hal org islam sedangkan umat islam TAK PERNAH ZAMAN BERZAMAN AMBIL TAHU atau MASUK CMPUR HAL AGAMA LAIN KAT DUNIA NI,DAKWAH PUN HANYA MENYAMPAI BUKN PAKSA2 ATAU PUTAR BELIT MCM SESETNGH AGAMA LAKNATTULLAH.,KALU TERUS GINI BKN dap je kena humban PAS TU SEKALI KENA BOIKOT,TAK PERASAAN KE ORG MELAYU DAH MULA WAS2 dgn pendekatan ko org? dl yang cinta islam elok da sokong pas,jgn nanti bab nak jgaD DAP ILANG PERSAUDARAAN SESAMA islam.NGN INI TERUS TERANG SY CKP SY DAN SUKU SAKAT DAN KAUM KERABAT SDRA MARA TAKKN PANGKAH PKR ,KITA SOKONG DL KERANA ISLAM YG PAS BAWA,KRG DAH BYK SGT DAP LUKAI HATI KAMI,SPI KAT SELANGOR TU PASAL ARAK ANAD NOW THIS,KALU DAH DASAR PAP.KITA TAK SOKONG BN.KALU UNDI PUN BG ROSAK TAK KITA ORG TIDO JE KAT UMAH! ni bkn emosi,yg kita nampak PAS gagal xplain to DAP,DAP pula terburu2 tak selidik terus hentam,kalu gitu maknanya takde trust antara keduanya,apa sebenar yg terdpt dlm agenda meka? jgn lupa singapura? Melayu apalagi dgn ISLAMNYA terlalu baik toleran dan soo trusting..jgn sampai merempat di tanah iar sendiri macm kat Palestin tu.Kera di utn di susukan anak sendiri mati kelaparan!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular