GELOMBANG MERAH KENE INGAT SLOGAN.. 'PADE DOH! 18 TAHUN'

Masih ingatkan dulu masa sebelum PRU 12 UMNO bawa slogan 'Pade Doh! 18 Tahun.. Ambo nok tuka... apa kesannya masa PRU time tue... jangan dicabar anak-anak kelantan...

PAS Kelantan menyifatkan langkah Umno Kelantan melancarkan kempen Gelombang Merah di negeri itu sebagai “gimik politik” menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Malah beliau percaya langkah terbaru Umno Kelantan itu tidak akan memberikan kesan terhadap sokongan pengundi kepada PAS dan kerajaan negeri pimpinan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

“Rakyat Kelantan boleh menilai serta buat penilaian dengan baik, mereka boleh buat keputusan tepat dengan memilih PAS dan kita lihat sehingga kini mereka masih memberikan kepercayaan kepada PAS untuk memerintah negeri ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelaboran itu berkata, PAS tidak hipokrit seperti Umno yang hanya mendekati pengundi setiap kali pilihan raya akan diadakan.

“Pengundi terutamanya pengundi muda akan tetap bersama kita, mereka akan tetap bersama kita daripada pergi kepada Umno.

“Kita sudah mendekati mereka sudah lama, kita konsisten dan kita bukan hanya seperti Umno yang bergerak setiap empat tahun sekali,” katanya.

Awal minggu ini Umno Kelantan melancarkan kempen Gelombang Merah untuk mendekati dan mendapatkan kepercayaan kira-kira 400,000 pengundi muda di Kelantan untuk menyokong Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata Gelombang Merah bertemakan “Transformasi 1Kelantan Gelombang Rakyat” akan dilaksanakan Pergerakan Pemuda Umno negeri Kelantan melalui penganjuran ceramah, kursus, seminar dan gerak kerja.

Kempen itu antara lain berobjektif untuk menawan negeri itu daripada kepimpinan PAS yang telah memerintah Kelantan selama 21 tahun, pada pilihan raya umum akan datang, katanya.

Ulasan

  1. pade doh 18 tahun..demo (BN) silo keluar dr kelate..ambo saye kelate ambo..xse wi ore demo wujud di bumi kawe..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular