PARTI KITA MAMPU SAINGI PR???

UALA LUMPUR, 21 Dis — Datuk Zaid Ibrahim dengan penuh yakin memberi amaran kepada pesaing-pesaingnya — Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) akan membawa impak signifikan dalam pilihan raya umum ke-13 meskipun ahlinya hanya sekitar 300 orang sekarang.

Bekas pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) ini berkata, walaupun parti barunya kecil dari segi keanggotaan, tetapi mampu memberi saingan kepada kedua-dua Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional (BN) dengan meletakkan calon-calon yang berkualiti.

“Sudah pasti kami boleh lakukan. Ya, kami sudah ada sejumlah calon. Saya tidak boleh mengatakan berapa ramai, tetapi ya, saya salah seorang daripada mereka.

“Kami ada keanggotaan yang kecil jumlahnya, hanya kira-kira 300 orang, tetapi bukan aspek keahlian yang menentukan sokongan, tetapi kualiti pemimpin-pemimpin kami,” kata beliau.

Rabu lalu, parti Angkatan Keadilan Insan Malaysia (Akim) yang berpangkalan di Kelantan ditukar menjadi Kita selepas Zaid dipilih sebagai presiden yang baru.

Zaid , yang keluar PKR bulan lalu berkata, bilangan keanggotaan Kita dijangka meningkat berlipat ganda dalam beberapa bulan akan datang menjelang pilihan raya umum ke-13.

Bekas menteri Kabinet ini juga mendakwa bahawa sementara musuh-musuhnya sudah pun menyangkal kesan kehadiran mereka dalam landskap politik negara, Zaid masih percaya pihaknya “sudah pun membawa kelainan” setakat ini.

Ulasan

  1. memang lain dari yg lain.....

    nak tubuhkan parti baru pun tak larat....

    inikan pula nak bertanding ke seluruh negara...

    lu pikirlah sendiri..

    kah kah kah kah kah kah ....

    BalasPadam
  2. sapa kata takdapat apa-apa salah tu..... aku dapat banyak idea nak fitnah NAJIB, UMNO, KHIR TOYO termasuk TUN MAHATIR.... dll..ISRAELNATIONNEWS : TEKA SIAPA DAPAT COVERAGE ?

    israelnationnews..lebih kurang macam haprakdaily jugaklah. ini paper online.


    pada 18 disember 2010, 3 hari lepas paper online ini telah memaparkan TOP 10 individu anti semitik paling dibenci israel.


    jatuh tempat ketiga adalah tun dr mahathir mohamad !KLIK SINI


    kasihan, anwar cuba jadi jagoan APCO yang kononnya anti yahudi tapi tak tak ada dalam senarai top 10.


    mungkin israelnationews tahu anwar ni pura-pura jadi jagoan islam dan merupakan boneka israel, jadi tak perlu letakkan dia dalam ranking.


    kepada pas, jika benarlah anwar ni hero islam sejagat, awat israel tak benci dia ?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular