MANA ADA POLIS BERTINDAK GANAS MAA...

SHAH ALAM 8 DIS : Persatuan Pegawai-pegawai Wakil Rakyat Pakatan Rakyat Negeri Selangor (Selproa) menyelar tindakan pihak polis yang bertindak ganas ketika menyuraikan peserta perhimpunan rakyat anjuran kerajaan negeri, Ahad lalu.


Presiden Selproa, Abdul Razak Ismail dalam kenyataannya turut meminta pihak polis tidak menjadi 'alat' Umno-Barisan Nasional untuk menghalang gelombang penentangan rakyat terhadap regim itu.

"Kita kecewa dengan sikap pihak polis yang menggunakan kekerasan secara keterlaluan semasa menyuraikan perhimpunan rakyat di hadapan Masjid Negara dan Stesen Keretapi Tanah Melayu (KTM).

"Mereka (polis) perlu dilatih lagi. Tugas mereka bukan mendera atau maki hamun orang ramai.

"Ini tidak dilakukan dengan betul dan mereka sepatutnya profesional menanganinya." ujar beliau.

Tambahnya, tindakan itu akan menyebabkan pasukan polis akan terus dicemuh oleh orang ramai dan keadaan ini akan mengambil masa yang lama bagi rakyat menyakini 'keboleh percayaan' mereka terhadap mereka.

Beliau dalam kenyataan yang sama turut menyertakan beberapa keping gambar tindakan keterlaluan pihak polis terhadap Ahli Majlis Perbandaran Klang (MPK) Azmizam Daman Huri, yang kemudiannya ditahan oleh pihak polis pada hari tersebut.

Ulasan

  1. ini bukan polis maa..ini juBO polis..hahaah...macam hampeHss...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular