SIDANG DUN KEDAH : TV3, RTM, BERITA HARIAN UTUSAN X BOLEH BUAT LIPUTAN

TV3, RTM, Berita Harian serta jurugambar Utusan tidak dibenarkan membuat liputan sepanjang sesi perbahasan belanjawan selama tiga hari bermula semalam.


Timbalan Speaker, Ahmad Izzat mempertahankan tindakan kerajaan negeri Kedah kerana mendakwa media melakukan pembohongan dan fitnah terhadap kerajaan negeri seperti yang terjadi dalam isu bantuan mangsa banjir baru-baru ini.

"Kita sudah bagi ruang kebebasan kepada media khususnya arus perdana termasuk mempertahankan tindakan kami menangani isu banjir.

"Namun mereka terus memutarbelitkan isu tersebut dan memfitnah kerajaan negeri," katanya.

"Tindakan sebegini bukan bermakna kita sekat kebebasan media. Kita tidak halang semua. Kita cuma nak elak media menyalahguna dan memanipulasi kerajaan negeri.

So UMNgOk takleh nak kate PR menyekat kebebasan media sebabnya situasi sama turut terjadi dalam persidangan DUN Perak yang lalu apabila petugas media khususnya pembangkang tidak dibenarkan membuat liputan sejak ‘rampasan kuasa’ berlaku di negeri itu.

Ulasan

  1. DEK TAKOT LUDAH KELANGIT MASOK KELELANGIT KENA HANTAM OH STAT AZIZAN PASAI KEBEBASAN KENA LAH JUGA MENGALAH NOOO..YES RTM YES TV3 YES UTUSANG YES YES YES

    BalasPadam
  2. bodoh mana ni...dungu betul kau..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular