(PANAS) PEMIMPIN MCA HINA ISLAM

Dilaporkan bahawa bekas ADUN MCA Subang Jaya, Lee Hwa Beng telah menulis dalam Twitternya bahawa negara Islam seperti dicanangkan oleh PAS akan mengharamkan semua agama.
Katanya, "Sebagai penganut Kristian, kita seharusnya takut akan negara Islam daripada perkara yang lain. Mengapa DAP menolong PAS mencapai tujuan itu." soal Lee kepada penyokong DAP dalam laman sosial itu.

Bekas ADUN itu menambahkan kejahilannya dengan menyatakan bahawa agama selain Islam tidak akan diberi tolak ansur di bawah negara Islam tersebut, sambil menambah undang-undang Islam akan dilaksanakan terhadap orang bukan Islam.

Atas alasan itu, Lee menulis di Twitternya dengan mengatakan "Salah satu Perintah Tuhan ialah menentang negara Islam." Dia menambah dengan menegaskan bahawa UMNO tidak berhasrat menubuhkan negara Islam seperti yang diimpikan oleh PAS.

Apabila menyedari keceluparan tulisannya, Lee dengan pantas menyatakan bahawa kenyataan itu merupakan pendapat peribadinya. Dia menegaskan bahawa "Saya tidak pernah mengatakan bahawa saya menentang Islam. Malah saya menerima Islam sebagai agama rasmi negara ini."

Tulisan bekas ADUN MCA ini jelas merupakan suatu hasutan untuk memecahbelahkan antara penganut Kristian dengan Islam yang selama ini hidup harmoni di negara ini.Kenyataan bahawa Tuhan memerintahkan orang Kristian menentang negara Islam juga suatu penyelewengan yang boleh menimbulkan kekeliruan dalam kalangan penganut agama itu.
P/s: Bayangkan jika kenyataan ini dibuat oleh pemimpin DAP, saya berani potong jari, sudah bergema pelbagai kutukan dan desakan agar pemimpin itu memohon maaf dan sebagainya. Sudah pasti jalan raya di sekitar tanah air dibanjiri oleh ahli UMCO dan NGO sekepala dengan mereka.

Ulasan

Catatan Popular