APAKAH WUJUD BAYANG-BAYANG UMNO DIBELAKANG MEREKA???

Dua calon merebut jawatan Timbalan Presiden PKR, Zaid Ibrahim dan Mustaffa Kamil Ayob (gambar) menggesa pimpinan tertinggi dan Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) membatalkan semua keputusan serta mengadakan pemilihan baru yang lebih adil dan telus.

Dalam sidang media di kediaman beliau di Tropicana dekat sini, Zaid berkata tindakan melepaskan semua jawatan serta protes yang dilakukan terhadap parti bukan disebabkan oleh undi yang tidak memihak kepada beliau.

"Saya sangkal tuduhan Dato Seri Anwar Ibrahim yang menuduh saya bertindak melepaskan semua jawatan dalam parti disebabkan saya kurang mendapat undi di Sabah.

"Saya telah membuat pelbagai aduan dan bantahan termasuk menghantar surat kepada JPP pada 5 Oktober lalu berhubung pelbagai kelemahan dan penyelewengan yang berlaku ketika pemilihan tetapi tiada satu pun tindakan di ambil.

"Bagaimana nak diteruskan pemilihan sedangkan segala kelemahan dan penyelewengan tidak diperbaiki malah dibiarkan berlaku secara berleluasa," kata Zaid.

Menurutnya, tindakan sesetengah pihak yang menganggap beliau cuba ‘menggagalkan’ proses pemilihan yang sedang berlangsung juga tidak benar.

"Saya sentiasa konsisten dalam menegur parti dan mana-mana pemimpin yang saya rasa tersasar dari perjuangan parti.

"Dalam isu ini bukan saya dan Mustaffa sahaja yang membantah malah ramai lagi calon-calon yang menyatakan sokongan terhadap kami membantah ketidakadilan dalam pemilihan dan mahukan pemilihan dibuat dalam situasi lebih adil.

Ulasan

Catatan Popular