BLOGGER UMNO MULA MENYERANG CALON PAS

Seperti yang diduga blogger UMCO sudah mula "menyerang" calon PAS tersebut. Mereka tidak menuduh, namun menimbulkan persoalan. Mereka mahu menimbulkan persepsi buruk masyarakat terhadap calon ini. Kiriman itu juga bertujuan untuk melaga-lagakan pemimpin PAS negeri dan pemimpin PAS di Galas. Laporan fasal hal itu kini dipautkan/ditampal dari satu blog ke satu blog yang lain. Saya petik:
Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengumumkan Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Gua Musang, Dr Zulkefli Mohamad sebagai sebagai calon untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) N.45 Dun Galas

Menurut Nik Aziz, Zulkefli dipilih kerana diyakini mampu meneruskan kerja cemerlang yang telah diusahakan wakil rakyat sebelum ini, Allahyarham Chek Hashim Sulaima.

Zulkefli telah ditonjolkan sebagai penyambung dan pewaris bapanya yang dianggap sebagai ulamak. Sungguhkah imej Islam yang dibawa oleh calun PAS ini?

Dikhabarkan oleh orang setempat Gua Musang bahawa Zulkefli ditangkap khalwat dengan isterinya sekarang, Ramelah Mat Jusoh. Wallahu alam.

Perkara itu mungkin dianggap sebagai perkara lama. Hasil perkongsian mereka pun sudah sampai 10 orang. Adakah calun yang berlatarbelakang yang disyaki yang ingin ditonjolkan oleh PAS sebagai imej Islam dan penyambung warisan ulamak?

Sebenarnya Nik Aziz sudah berbohong kerana orang sebenar yang melakukan kerja cemerlang yang dikatakan adalah hasil usaha Allahyarham Chek Hashim Sulaima adalah Hussein Awang.

Sebagaimana yang telah dedahkan oleh blog Parpukari, Hussein dilihat ramai sebagai lebih layak kerana dia yang menjalankan kerja sepanjang masa arwah Chek Hashim menanggung sakit.

Bukan sahaja, Hussein yang kecewa, seorang lagi yang turut tidak puashati dari senarai calun, ialah Abdullah Husin.

Abdullah telah mengarahkan penyokong-penyokongnya dari kalangan Pemuda untuk mendesak Nik Aziz mencalonnya.

Dia juga telah menghimpunkan Pemuda untuk Majlis malam tadi untuk membantah pencalunan Dr Zulkefli tetapi rancangan itu telah dibatalkan.
 
SUMBER ASAL....  http://theunspinners.blogspot.com/2010/10/calun-pas-pernah-ditangkap-khalwat.html

Ulasan

Catatan Popular