ADUN 'LOMPAT' MUKA TAK MALU

Oleh: sofiwahab

"Rasa malu dan geli membaca kisah ADUN lompat, Jamaluddin Md Radzi yang menempelak Dr Asri Zainul Abidin dalam media hari ini

'Ustaz' Jamaluddin yang juga ADUN Behrang berkata, "sepatutnya Dr. Asri berjumpa kami dahulu,kalau tak tahu cerita sebenar jangan bercakap,jumpa kami dahulu,mengapa beliau bertindak sedemikian".


Tambahnya lagi, "saya dan kawan-kawan lompat parti kerana kami terasa hina dieksploitasi oleh pihak DAP,kalau Dr. Asri benar bercakap atas kepentingan melayu dan agama islam sila jumpa kami dan dapatkan penjelasan sebenar".
Hairan sungguh saya dengan gelagat 'Ustaz' Jamaluddin, pandai pula beliau terasa dihinakan oleh DAP tetapi lompat parti tidak hina ke?
Bagi saya melompat parti dan dituduh disogok dengan duit dan diugut serta di'culik' lebih hina lagi malah ianya bukan setakat hina tetapi HINA SEHINA-HINANYA.

Lebih menghairankan beliau mendakwa, tidak timbul isu pengkianat dan isu mengkianati keputusan rakyat kerana secara realitinya rakyat menerima keputusan kami ini.
Rakyat mana agaknya yang menerima beliau, Osman dan Hee. Setahu saya semua orang meluat dan menghina mereka. Sehingga ada antara mereka yang takut dan malu untuk keluar rumah dicemuh oleh rakyat, rakan dan taulan.
Saya MENCABAR mereka bertiga supaya membuktikan bahawa rakyat menerima mereka dengan mengosongkan kerusi DUN masing-masing (memang telah kosong tetapi dibantu oleh SPR) serta merta bagi memberikan peluang kepada rakyat memilih Wakil Rakyat yang mereka suka.

Takut-takut nanti ketiga-tiga mereka awal-awal lagi diketepikan bukan oleh rakyat tetapi oleh BN dengan memilih orang lain menjadi calon BN.
Dr Asri dalam kenyataannya kepada media semalam menyatakan "Berdosa"melompat parti kerana ini adalah amanah rakyat. Kenyataan beliau ini senada dengan kenyataan Mursyidul Am' PAS Tok Guru Nik Abdul Aziz.

Ulasan

Catatan Popular