70.5% mengundi sehingga 4 petang

Jumlah keluar mengundi sehingga jam 4 petang tadi mencecah 70.5 peratus atau 14,031 orang.

Pada jam 2 petang tadi, 59 peratus atau 11,979 pemilih keluar mengundi bagi menentukan ADUN baru Permatang Pasir.

Pada jam 12 tengahari, jumlah pengundian adalah 47.2 peratus atau 9,573 orang.

Manakala jumlah keluar mengundi sehingga jam 11 pagi tadi mencecah 38.9 peratus, kata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz berkata beliau berpuas hati dengan perkembangan perjalanan proses membuang undi setakat ini kerana menunjukkan kemajuan, lebih baik daripada hari mengundi DUN Manek Urai, awal bulan lalu.


MUHYIDDIN DAN ZAHID HAMIDI SUDAH PULANG KE KL?

Ada pihak mendakwa bahawa Timbalan dan Naib Presiden Umno iaitu Muhyiddin dan Zahid Hamidi sudah berangkat 'bungkus' pulang ke Kuala Lumpur kerana mereka sudah tahu bahawa BN kecundang pada Pilihanraya Permatang Pasir hari ini.
Memang sudah menjadi tradisi pemimpin Umno dan calon mereka yang kalah tidak akan hadir ke pusat penjumlahan undi dan mendengar pengumuman rasmi keputusan jika mereka kalah. Mereka ini memang spesies yang tidak sanggup menghadapi kenyataan yang mereka ditolak oleh rakyat.
Sebab itulah jika anda ingin mendapat keputusan awal sesuatu pilihanraya mudah sahaja petunjuknya iaitu jika pemimpin utama BN balik awal ke KL dan juga keputusan lambat diumumkan maka sahlah BN tewas.
Beberapa pihak mendakwa bahawa kedua-dua pemimpin itu iaitu Tok Din dan Tok Zahid sudah 'chow' balik KL. Maka itu tandanya PAS menang.

Ulasan

Catatan Popular