Gantung Harakah dan Suara Keadilan macam hantu takut kukur kelapa

Ustaz Haji Idris bin Haji Ahmad

Saya tidak terkejut apabila Kementerian Dalam Negeri gantung harakah dan suara keadilan selama 3 bulan mulai 23 Mac 2009. Itu memang sudah dijangka. Ini muqaddimah kepada pemerintahan diktator Najib

· Alasannya kerana fakta dan berita menyeleweng. Itu tafisran mereka. Menyelewing kerana fakta yang dikemukakan adalah tepat dan tidak ikut skrip pembohongan mereka.·Tun Razak yang akan mengambil alih negara.


Mereka takut isu Antatuya, pendedahan secara ditil mengenai pembunuhan Antatuya oleh akhbar Prancis , gejala rasuah dalam parti perasuah Umno yang bersidang 24-28 Mac 2009 dan penyelewingan dan ketirisan dalam projek kerajaan didedahkan oleh akbar popular ini.

· Sepatutnya Umno jangan takut, kerana mereka ada TV 1, 2, 3, 7 dan 9. Ditambah pula dengan Utusan Malaysia, Berita Harian dan lain-lain lagi. Jawablah dengan hujah dan menolak dakwaan yang dikatakan tidak betul dalam media kamu.

· Rakyat hendak dengar juga ulasan daripada media kamu mengenai pendedahan pembunuhan Antatuya di akhbar Prancis. Kenapa tidak saman akbar tersebut supaya supaya senang rakyat dapat penjelasan dan penerangan.

· Sebenarnya Umno/BN tahu bahwa sekarang rakyat tidak percaya apa yang pemimpin Umno/BN cakap walaupun apa yang mereka cakap itu betul. Kerana pemimpin BN lebih banyak bohong daripada betul.

· Tndakan yang kerajaan buat sudah terlambat dan silap perhitungan. Sekarang bukan zaman Raja Bersiong dan zaman batu. Sekarang zaman langit terbuka. Sebenarnya tindakan yang dibuat ini bagus untuk Pakatan Rakyat kerana rakyat akan bertambah marah kepda Umno/BN.

· Hakikatnya mereka yang membeli Harakah dan Keadilan mereka yang celik IT yang sentiasa mendapat maklumat di hujung jari. Mereka inilah yang sentiasa buat perubahan dalam masyarakat. Mengajak dan menyebarkan fikrah perjuangan kepada masyarakat untuk menentang Umno /BN di negara ini. Walaupun kamu gantung Harakah dan keadilan tidak menjadi halangan untuk kami ajak rakyat untuk tolak BN
· InsyaAllah dengan tindakan yang dibuat oleh kerajaan BN akan lebih memberi semangat lagi kepada rakyat untuk bangkit tolak BN di dua Bukit dan Batang Air Sarawak.

· Pergantungan ini tidak ubah seperti orang tua-tua kata hantu takut kepada kukur kelapa. Macamlah juga dengan pemimpin Umno yang takut dengan harakah dan Suara Keadilan.

InsyaAllah ini satu lagi syarat tanda Umno sudah berada dipenghujung hayat dan akan dikebumikan tanpa batu nisan.
-Takbir.

* Penulis adalah Ahli Jawatan Kuasa PAS Pusat

Ulasan

Catatan Popular