Aku Tak Kisah Petualang Mana Pun Menang!!


Oleh: pendikar gunung kriang

Aku tak kisah siapapun menang
aku tak ingin tahu siapapun menang
biar mereka main kejar-kejar sesama mereka
kerana siapapun menang dia tetap petualang
lalu mengapa aku perlu peduli siapa menang?

Ini pertarungan polong dan puaka
siapa pun menang taring mereka pasti hisap darah kita
siapa pun menang kakinya tetap memijak kepala kita
siapa pun menang tidak menjanjikan apa-apa untuk anak-anak kita
mereka hanya ingin ubah nasib anak menantu mereka
mereka hanya ingin ubah nasib kroni-kroni mereka
kerana mereka selalu diyakinkan ini negara mak bapa mereka
jadi mengapa aku perlu tahu siapa menang
siapa pun menang tidak penting untuk anak-anak aku
siapa pun menang tidak penting untuk rakyat negaraku
siapa pun menang tidak penting untuk agama dan bangsaku.

Aku tak kisah siapa menang
siapa pun menang suatu hari dia pasti tenggelam
hanyut bersama kapal yang hampir karam
kapal tua setengah abad berjenama UMNO yang reput dan gayut
lalu mengapa aku perlu peduli siapa menang?

Aku tidak kisah pun siapa menang
siapa menang pun tiada jaminan C4 tiada diletupkan
kerana siapa pun menang seorang Najib tetap Rajanya
kerana siapa pun menang suara rakyat tetap dinafikan haknya
kerana siapa pun menang dia adalah petualang
lalu aku tidak ingin tahu petualang mana menang
petualang mana pun menang tidak penting untuk siapa-siapa.

Aku tidak ingin tahu petualang mana menang
kerana aku hanya ingin tahu mereka kalah
kerana aku hanya ingin tahu
bila keris berkarat itu disemadikan selamanya!!

http://pendikargunung.blogspot.com/

Ulasan

Catatan Popular