negeri PAKATAN RAKYAT CUTI HARI JUMAAT?

ana kepilkan pandangan ahli forum tranungkite.net ( http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11786#345928) tentang cuti yg minta diselaraskan di negeri2 yg diperintah PR..

1.(MIDMANDO) Bila lagi pemerintah di Negeri-Negeri BA mahu menukar cuti mingguan kepada hari Jumaat dan Sabtu seperti Kelantan dan Kedah.

Harap-harap pemerintah negeri berkenaan berkenan menukar cuti mingguan kepada Jumaat dan sabtu supaya boleh lah di buat penyelarasan waktu-waktu dan pentadbiran bagi negeri-negeri di bawah pemerintahan BA. kan penyelarasan ini lebih menyenangkan.

2. (ADUKA TARUNA) Jumaat adalah perlu dijadikan hari perayaan. Dengan cutinya, dengan otak yang tidak berfikir akan hal-hal kerja, dengan anak-anak tidak sekolah, sebuah institusi keluarga itu boleh dibentuk dengan baik sekali setiap minggu tanpa gangguan yang lain. Seminima yang mungkin.

Lihat di Kelantan, para keluarga membentuk keluarga masing-masing bermula dengan kuliah Subuh. Sambung dengan kutbah Jumaat. Sedekah. Santai tidak terburu2 balik. Tenang dan releks. Sebuah hari perayaan yang sebenar.
Santapan rohani sekali seminggu
.


3- (bapa4) Pd saya tak perlu juga tukar. Kalau ikut ayat dlm surah tu (jumaat) lepas solat Jumaat disuruh bertebaran di mukabumi utk mencari rezeki semula. Semasa saya kerja di luar negara dulu, saya diminta ganti waktu rehat panjang hari Jumaat itu pada masa lain. Pd saya hal ini lebih patut utk menggantikan rehat panjang yg diambil oleh pekerja Islam pd hari Jumaat. Kita pun tak tergesa2 utk kembali bekerja. Orang gomen takda pb rasanya.

Ulasan

  1. if you wait for that holiday
    im also waiting for those Carslberg & Anchor factory to be shut down.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular