Maruah PAS Dihina SPR!

Oleh AdukaTaruna

"Isunya di sini, keadaan amat kritikal.

Maruah Islam terletak di tangan ulama-ulama Melayu ini. Tangan merekalah yang boleh mengeluarkan maruah Islam dari dalam spender mereka."

*******************
Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Oleh : AdukaTaruna

Terlebih dahulu hamba perlu membawa semua, betapa kritikalnya keadaan sekarang. Sangat-sangat kritikal. Kita berada dalam blue print mereka!

SPR masih menggantung tuntutan-tuntutan yang telah BERSIH kemukakan. Mengapa mereka menggantung? Kerana mahu mengangguhkan tindakan pihak pembangkang. Tidak faham?

Baiklah. Kita ambil contoh tuntutan yang terpenting demi pilihanraya negara kita ini, ketika ini. Yakni mencelup jari. Tahukah anda mengapa Terengganu dan Selangor telah melakukan satu simulasi pilihanraya? Kerana mereka sedang mencuba sistem penipuan ini.

Ingatkah anda bagaimana SPR melanjutkan tempoh mengundi di Selangor ketika dahulu? Kerana seorang yang mempunyai beberapa identity, yang berjumlah ratusan, tidak berjaya menepati masa dari satu UPU ke UPU lain. Kerana itulah bagi melengkapkan sistem penipuan itu, SPR melanjutkan tempoh mengundi di Selangor.

Daim Zainudin yang memberi amaran kepada UMNO bahawa negeri panas ini, mungkin akan diambil oleh pembangkang jika tidak dilakukan sesuatu, menyerlahkan sebenarnya ada sesuatu konspirasi yang diingatkan supaya dilakukan oleh tangan-tangan ghaib ini.

Tangan-tangan ghaib.
Mereka mempunyai satu kumpulan yang berjumlah ramai, di mana setiap serang mereka mempunyai lebih dari satu identity. Kita katakan 3 identiti setiap seorang. Mereka akan bergerak dari satu UPU ke satu UPU lain sebelum tempoh pengundian tamat.

PACA tidak boleh menghalang mereka kerana identity mereka terdapat dalam list mengundi yang dikeluarkan oleh SPR. Mereka adalah pengundi yang sah! Sebab itu adalah penting dakwat di jari dikuatkuasakan.

Situasi kini, mereka sengaja seakan-akan mahu melaksanakan dakwat tersebut, tetapi tidak memutuskannya. Mengapa? Kerana mereka mahu pembangkang senyap dan berharap dan berharap. Jika mereka tidak bertindak seolah-olah mahu melaksanakan sistem dakwat, maka, pembangkang akan mengamuk. Ini merumitkan SPR dan kerajaan.

Jadi, mereka bergerak seolah-olah mahu melaksakannya, tetapi berteka-teki. Pembangkang pun senyap dan dalam keadaan berharap. Sehingga ke tarikh penentuan, tiba-tiba sistem dakwat tidak dilaksanakan di PRU kali ini, atas sebab2 tertentu, tetapi akan dilaksanakan PRU13 yang akan datang. Maka, sudah terlambat. Dan pembangkang akan berharap lagi.

PAS perlu keluar dari 'spender' mereka sekarang. Masa amat kritikal!

Sebab itu kami katakan keadaan amat kritikal. Pembangkang perlu tinmgkatkan tekanan kepada SPR dan UMNO supaya mengishtiharkan menggunakan sistem dakwat. Sudah tiada masa lagi. Kedaan semakin kritikal.

Di sini kami mencadangkan kaedah2 yang boleh digunakan pembangkang untuk meningkatkan ketakanan kepada SPR kompenan BN itu.

Step 1.

Keluarkan kenyataan bersama kesemua pembangkang, atau BERSIH yang di dalamnya 70 NGO, atau PAS dan Keadilan jika sukar mendapatkan suara bersama, atau PAS sahaja jika keadaan lebih sukar di mana focus terarah kepada PRU.

Keluarkan amaran bahawa pembangkang akan mengambil jalan demokrasi terakhir, yakni jalan raya, jika pilihanraya ditutup. Kami akan memilih jalanraya selepas PRU ini, pada 9 hb sama ada menang atau kalah jika SPR tidak melaksanakan sistem dakwat.

Keluarkan amaran bersama. Sebarang tekanan selepas PRU adalah tindakan sia-sia.

Step 2.

Para ulama yang mempunyai nama besar seperti Haron Din, TGNA dan TGHH haruslah mengadakan solat hajat atau munajat atau bacaan yassin atas nama Rashid dan SPR. Program itu hendaklah menggunakan nama Rashid dan SPR. Seperti contoh, "program yassin atau munajat mengadu kepada ALLAH dari tipu daya Rashid dan SPR".

Ulama Melayu perlu keras sekali sekala seperti ulama Parsi. Jika TGNA boleh mengadakan solat hajat kerana anaknya ISA itu dipermainkan oleh PKLN, sehingga mendatangkan kegentaran Paklah membebaskan anaknya, maka, hal ini lebih penting kerana ianya melibatkan rakyat teramai berbanding individu anak TGNA.

Apabila munajat ini dilakukan, mereka akan melihat betapa seriusnya dan sunguh-sunguhnya amaran dari pembangkang dalam menyelamatkan demokrasi. Mereka tahu kebenaran itu, tetapi mereka sembunyikan kerana perut. Jadi, apabila ulama mula menyebut nama Rashid dan bermunajat bersama puluhan ribu, mahu tidak mahu perut terpaksa jatuh nombor 2.

Lebih baik bertindak sekarang dari menyalak selepas PRU.

Mungkin anda akan mengatakan ini semua akan melarikan focus terhadap PRU, tetapi, sampai bila kita harus dipatuk oleh ular yang sama? Dan bising ketika semuanya sudah berlaku? Ini satu benda yang serius. Ini satu keadaan yang amat kritikal! Beri amaran kepada pengadil sebelum perlawanan dan semasa perlawanan adalah penting dari memberi focus kepada perlawanan dimana pengadilnya menjadi pemain dan memarahi, membuat bising selepas perlawanan tamat!

Mengapa ini adalah perlu? Apabila mereka menutup demokrasi, maka, akan wujud wadah lain. Kita bimbangi generasi muda akan memilih wadah seperti militant sekiranya putus asa dengan wadah demokrasi. Benda ini adalah amat bahaya.

Keamanan yang dinikmati kita semua bukan kerana BN, sebaliknya kerana pembangkang.

Pembangkang sentiasa bersabar dan menyabarkan pengikut-penyokong mereka. Buktinya, jika BN berada di luar negara atau Rashit itu berada di Pakistan, dia sudah lama mati. Mereka bertuah kerana pembangkang di sini cintakan keamanan.

Aman, selamat dan makmur bukan sebab mereka. Sebaliknya merekalah yang sentiasa mencabar keamanan dengan pelbagai tindakan. Sentiasa mengambil kesempatan atas kesabaran pembangkang di Malaysia.

Tapi sampai bila?

Sampai bila? Ini yang perlu kita fikirkan. Sebab itu keadaan amat mendesak. Mereka mengantung keputusan laksanakan sistem dakwat bagi mempbuatkan pembangkang tertunggu tunggu. Berharap dalam sabar. Sampai masa wisel, dakwat tidak jadi? Apa nak buat?

Jadi, pembangkang terutamanya mulut Haron Din, TGNA, perlu keluarkan satu kenyataan, kita akan memilih jalan demokrasi yang terakhir ini, yakni jalan-jalan raya jika Rashid tidak melaksanakan sistem dakwat.

Media mana yang akan mempertikaikan mulut Haron Din? Ini perkara baru yang akan mencetuskan tanda tanya masyakarat tempurung. Tidak pernah media memburukkan kenyataan Haron Din. Sekaligus menimbulkan satu impak yang maha hebat kepada Rashid.

Kemudian, adakan satu munajat ribuan manusia di beberapa lokasi atas nama Rashid. Sebut nama Rashid dan SPR dalam program itu. Dia akan berada di persimpangan antara kuasa ALLAH dengan kehendak perut sendiri.

Isunya di sini, keadaan amat kritikal.

Maruah Islam terletak di tangan ulama-ulama Melayu ini. Tangan merekalah yang boleh mengeluarkan maruah Islam dari dalam spender mereka.


Wallahualam.

Ulasan

Catatan Popular