Tabahkan hatimu PEJUANG

by : Matklate
Assalamualaikum,
Lama betul matklate tak menulis. Mungkin disebabkan oleh kesibukan dipejabat. Balik dari ofis, kepenatan.Tu yang tak jadi nak menulis tu. Petang tadi ada demo tentang kenaikan barang di KLCC. Dan mengikut maklumat, 63 orang telah ditahan. Termasuklah lawyer, wartawan, wanita dan pemimpin-pemimpin barisan alternatives.

Termasuk didalam senarai yang ditangkap adalah empat orang sahabat matklate. Sahabat seusrah. Matklate rasa malu pada diri sendiri kerana agak lambat mengetahui berita penahanan sahabat sahabat matklate. Nasib baik matklate surf internet. Kalau tak, masa usrah nanti kot baru tahu tentang berita ini. Bila dapat tahu berita ini, terus call ketua penerangan DPPWM, dan beliau memaklumkan yang beliau berada di IPKKL. Terus matklate pergi ke IPPKL untuk bersama-sama sahabat lain. Semasa matklate sampai, sahabat sahabat seusrah semuanya sudah sampai. Lebih kurang pukul 12 setengah tengah malam, keputusan telah dibuat, 10 orang akan dibebaskan manakala yang lain terpaksa bermalam di dalam lokap pada malam ini. Ni ana baru sahaja balik dari IPKKL kerana memberi sokongan moral kepada para pejuang yang ditangkap tadi. Hanya ini sahajalah yang mampu dilakukan untuk para pejuang yang sedang ditahan.

Tapi yang matklate rasa paling kelakar bila mana FRU telah dikerahkan ke IPKKL, siap dengan water canon lagi. Mungkin mereka ingat penyokong para pejuang yang ditahan itu akan merusuh kot. Jangan risaulah pihak berkuasa yang kununnya menjadi raja di malaysia pada hari ini, kami bukanlah gangster, kami bukanlah penjenayah. Kami cuma datang untuk memberi sokongan moral kepada pejuang-pejuang rakyat. Kami tidak datang dengan senjata, kami hanya datang dengan tangan kosong. Usahlah takut dengan kami.

Wahai pejuang-pejuang rakyat, tabahkanlah hatimu dalam menghadapi cubaaan ini. Insyaallah kami sentiasa berada disampingmu. Insyaallah pengorbanan yang kalian lakukan akan mendapat ganjaran yang sewajarnya dari Allah swt. Kezaliman mesti ditentang habis habisan, ketidak adilan mesti dihapuskan. Keadilan mesti ditegakkan.

Akhir sekali, wahai sahabat sahabat dan para pejuang, tabahkan hati mu. Lawan tetap lawan. Allahu Akbar!!!Allahu Akbar!!! Allahu Akbar

Ulasan

Catatan Popular