Cerita Penahanan CheguBard

Polis Makin Hilang Maruah

Oleh chegubard

Pada 26 Januari 2008 yang lepas kira – kira jam 3.30 petang saya bersama Mohd Azif Mohd Aris, Ketua Angkatan Muda Sepang telah sampai ke Jalan Ampang. Kehadiran polis bersama kenderaan Polis yang dalam jumlah yang luar biasa telah menyebabkan Jalan Ampang dan kawasan sekitarnya sesak.

Kenderaan yang dipandu Azif telah diletakkan berhampiran Restoran Nasi Kandar Pelita, Jalan Ampang. Ketika baru berjalan sekitar 150 meter dari kenderaan saya terdengar jeritan “tangkap budak tu….tangkap budak tu…dia suspek juga..tangkap cepat”

Sebaik sahaja saya cuba menoleh mencari punca suara itu, dua orang anggota polis merentan kedua tangan saya yang kemudian di ekori oleh beberapa orang anggota yang lain. Beberapa anggota polis menendang dan menumbuk kepala saya.

Saya di bawa ke trak polis, saya bertanya kenapa saya ditahan, tiada yang menjawab sebaliknya saya terus di tolak ke naik. Saya yang tidak puas hati terus menjerit “Hidup rakyat!!..Hidup Rakyat..!!” ... baca selanjutnya di : http://chegubard.blogspot.com/

Ulasan

Catatan Popular