Saman Suwandi dan Azman Berjaya Difailkan

Oleh S.M.Noor Kuala Terengganu, 27 Dis; 9.15am - dari buletionline.net

Tiga ratus orang hadir di perkarangan mahkamah Kuala Terengganu untuk memberikan sokongan kepada Suwandi dan Azman yang memfailkan saman terhadap pihak polis dan kerajaan Malaysia Saman Suwandi yang difailkan oleh Wan Mutalib & Co dan Azman oleh Tetuan Haris & Co. Kedua-duia peguam tersebut sampai diperkarangan mahkamah Kuala Terengganu sekitar jam 9.15 pagi. Kehadiran mereka disambut dengan seruan 'Allah yang maha Besar' oleh orang ramai yang hadir di situ.
Setiausaha Perhubungan PAS Negeri Terengganu, Tuan Hj Yahaya Ali, memberikan sedikit penerangan kepada orang ramai yang hadir, dan meminta Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Hj Azman Shapawi Abd Rani mengetuai doa, memohon supaya Allah memberikan keberkatan dan perkenan.
Selepas berdoa, orang rmai berarak menuju ke pintu pagar mahkamah dan dihalang oleh seorang polis yang telah ada disitu sejak pagi. Polis hanya membenarkan peguam-peguam berkenaan sahaja memasuki pintu mahkamah, yang dikawal oleh Polis Simpanan Persekutuan (FRU). Setelah peguam-peguam masuk, orang ramai menunggu diluar, untuk mendapat maklumat lanjut.
Kira-kira 20 minit kemudian, Yb Hj Wan Mutalib Embong dan Encik Haris Abd Malik, muncul dari pintu pagar mahkamah. Kehadiran mereka semula menemui orang ramai setelah memfailkan saman Suwandi dan Azman.

Ulasan

Catatan Popular