Hujan, tidak menghalang XPDC DAKWAH "SAYANGI REMAJA"

Hujan yang turun dengan lebatnya bermula dari petang hari sabtu 16 Jun 2007 hanya reda pada pukul 9mlm. Namun renyai hujan yang berlanjutan hingga ke pukul 3 pagi, tidak berjaya menghalang XPDC DAKWAH "Sayangi Remaja" DPPWM berlangsung dengan penuh harmoni dan mendapat sambutan dari kalangan pengunjung pasar.

Program bermula seperti dirancang tepat pukul 12.15 malam dengan dimulai solat sunat hajat yang dipimpin oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Wangsa Maju, Ust Redhouddin Hj Salleh. Hampir kesemua ekco dppwm hadir dengan di bantu oleh ahli - ahli dppwm dan wakil NGO setempat. PAS kawasan , Muslimat kawasan dan Nisa Wangsa Maju juga turut menghantar wakil. Jumlah peserta yang dicatatkan melebihi 20 orang termasuk 2 tetamu khas yang didatangkan dari Sarawak. Sdr Aizan Bin Md Noor AJK PAS kawasan Bintulu ( Penaja) dan Sdr Abdul Aziz , Pengarah Yayasan Amal negeri Sarawak.Turut memberi komitmen ialah Ketua Pemuda Titiwangsa yang juga Ketua Penerangan Pemuda Wilayah Persekutuan.

Pasar Dinihari Danau Kota yang pada mulanya diramal suram rupa- rupa masih riuh dengan para pengunjung yang berpusu-pusu datang walau pun dalam keadaan berpayung dan berbaju hujan.

Dua jenis risalah hampir 2000 keping berjaya dibekalkan kepada para pengunjung yang rata- ratanya golongan remaja. Untuk pengunjung berbangsa Cina, mereka juga tidak menolak apabila peserta XPDC membekalkan risalah berbahasa Cina kepada mereka.

Peserta program yang diterapkan untuk mendekati golongan remaja secara mesra mendapat reaksi yang cukup positif dari para pengunjung. Program ini bersurai melewati jam 01.30 pagi.
Menurut Ketua Pemuda PAS Wangsa Maju, Sdr Rohaizad Aznan, melihat kepada sambutan orang ramai dan kejayaan program ini, DPPWM akan mengadakan XPDC susulan pada masa terdekat dengan membawa tema yang berlainan pula.
Adalah diharapkan penganjuran program seumpama ini mampu menjadi sebab kepada turunnya hidayah dari Allah kearah membentuk remaja yang sihat rohani dan jasmaninya.


Ulasan

Catatan Popular