PEMANDU TEKSI TERIMA KASIH PR... SEBAB BARU BAGI PERMIT

Setelah nampak yang sokongan makin kurang... hari ini Najib menganugerahhkan 1000 permit teksi sahaja kepada pemandu yg terpilih.... huhuhuhu... apapun kepada penerima permit... mereka mengucapkan ucapan terima kasih kepada pakatan rakyat menyebbkan mereka akhirnya dapat pegang permit sendiri...

“Sebaik kita tawan Putrajaya, kita umum harga minyak turun. Dan dalam beberapa minggu, kita umum segera permit untuk setiap pemandu teksi,” kata Anwar Ibrahim.

Oleh kerana Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menjanjikan permit teksi kepada setiap pemandu teksi, beberapa bulan yang lalu, Kerajaan UMNO/BN cuba menawan hati pemandu teksi dengan membuat sogokan empat tayar melalui program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma).

Ia dibuat dengan menyogok baucar bernilai RM520 untuk ditukar dengan empat tayar tetapi pemandu teksi perlu keluar duit poket sendirti jika harga melebihi had yang ditawar.

Bagaimanapun langkah tersebut telah dianggap sebagai hanya menguntungkan kroni mereka sahaja yang terlibat dalam industri melibatkan tayar... dan menjadi bahan tawa ramai Pemandu Teksi.

Ulasan

  1. pemandu teksi malaysia pakai permit pajak dekat 70000 ribu orang...bagi seribu kronik umno dapat 69000 lagi tetap jadi hamba syarikat kroni umno...saya pemandu teksi kecewa dengan kerajaan...

    BalasPadam
  2. BN bg baucer tayar n bagi permit itupun 1000 org TERPILIH je.

    PR nk bg permit terus pd semua yg dh lama bwk teksi tp tumpang company kroni.

    So mana satu lagi good deal? Ayuh brader2 teksi sama2 fikirkan

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular