AWAL2 LAGI POLIS DAH GAGAL BUKTIKAN MEREKA BAWA ANAK...HAHAH

 ... Awal-awal lagi polis dah gagal buktikan yang 14 individu terbabit membawa anak masuk ke dalam Stadium merdeka....hahaha... semua gambar di ambil di luar daripada stadium... cane nak kate salah sedangkan tak masuk stadium pun...hahahaha

Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh berkata, gambar mereka yang terlibat telah dimuat naik di laman Facebook polis KL.Kesemua mereka berdepan siasatan kerana melanggar syarat-syarat di bawah Akta Perhimpunan Aman dan dijika didapati bersalah boleh di denda RM20, 000 atau 10 tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika didapati bersalah.

"Kami menggesa mereka untuk tampil ke hadapan secepat mungkin untuk memudahkan siasatan," kata Mohmad berkata.Beliau berkata polis yang tidak menetapkan tarikh akhir mengenai perkara itu tetapi menggesa kerjasama daripada mereka yang terlibat.Sebelum ini, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zainuddin Ahmad memberitahu media, pihaknya mendapati penganjur perhimpunan pembangkang di Stadium Merdeka pada 12 Januari lalu melanggar tiga daripada 27 syarat yang dipersetujui antara mereka dan polis sebelum ini.Menurutnya, tiga syarat itu ialah larangan membawa kanak-kanak berusia bawah 15 tahun; membawa plakad, sepanduk dan kain rentang berunsur hasutan serta peserta perhimpunan yang melebihi 30,000 orang.

Polis akan menjalankan siasatan lanjut terhadap pelanggaran itu kerana syarat terbabit antara 27 yang dipersetujui mengikut Seksyen 15 (1) Akta Perhimpunan Aman 2012, katanya.

Ulasan

  1. Lawak bodoh dan pastinya ia dilawakkan oleh orang bodoh. buatlah kerja yg lebih berfaedah, penjenayah masih berlambak diKuala LUmpur ni.

    BalasPadam
  2. Masa bagi kebenaran HKR112 tu hari, imej polis dah berubah sikit ke arah positif di kalangan rakyat, tapi bila mula buat kerja BODOH macam ni imej polis terus merudum lebih teruk daripada sebelum ini.

    BalasPadam
  3. wka..waka... muka ye pon bingai semacam je... mesti kes x puahati x sembur air.... waka..wakakaka

    BalasPadam
  4. wei...la ni depa ada teknik baru la....sapu kunyit kat muka....teknik terbaru yang boleh diguna dlm himpunan akan datang...boleh lawan dengan garam & air mineral...

    BalasPadam
  5. woii, kesian ke deme tu , deme tu orang suruhan jer...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular