(BONGKAR) TANAH GUA MUSANG AWANG ADEK YANG SIGN

BACHOK – Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin menafikan penglibatannya dalam isu tanah di Relai, Gua Musang yang dimiliki dua pemimpin DAP Perak, Datuk Ngeh Ko Ham dan Nga Kor Ming sebagaimana didakwa Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari dalam blognya dan sebuah akhbar 25 Disember lalu.
 

Beliau berkata, surat itu ditandatanganinya sebagai Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah pada masa itu untuk menyatakan tiada halangan bagi Upayapadu Plantation Sdn Bhd menjalankan penyelidikan dan pembangunan bersepadu tanaman getah dan industri hiliran di kawasan itu.
 

Katanya, ia perkara biasa bagi dirinya sebagai timbalan menteri yang bertanggungjawab menulis surat menyatakan tiada halangan bagi mana-mana pihak menjalankan penyelidikan dan pembangunan tanaman getah.
 

"Itu bukan surat sokongan untuk beri tanah kepada pemimpin DAP. Saya bukan orang yang berkuasa dalam hal tanah. Surat itu ditandatangani pada 2006 dan saya tidak tahu siapa pemegang saham terbesar syarikat berkenaan. 

Mungkin juga pemilik asalnya orang Melayudan kemudiannya saham bertukar tangan kepada bukan Bumiputera, kita tidak tahu itu.

... MUNGKIN BUNTING DI ATAS MENJELASKAN KENAPA SURAT ITU DITANDATANGANINYA....

Ulasan

Catatan Popular