GANAS ORG MAT SAID...PASAL MAGGI PUN NAK BERTETAK

Gara-gara mi goreng segera dipesan lambat dihantar, seorang peniaga dan remaja nyaris ditetak dengan parang di Kampung Teris, Selasa lalu.
Kejadian itu berlaku pada jam 8.30 malam ketika Amizah Mamat, 29, sedang menghidangkan mi segera yang dipesan pelanggan.
Menurut Amizah, lelaki itu berulang-alik ke dapur untuk melihat pesanannya dan menengkingnya kerana memasukkan bawang dan sayur, sedangkan dia mahu telur dan daging ayam sahaja.
Amizah berkata, dia cuba tenangkan pelanggan itu.
“Saya perasan dia mabuk. Sebelum ini dia tidak berkelakuan seperti itu,” katanya.

Amizah berkata, adiknya, Mohd Sobri, 18, menyedari lelaki itu mahu memukul Azimah dan menjerit.
“Adik saya tarik dia ke luar kedai dan berlaku pertengkaran­. Lelaki itu terjatuh lalu ambil seketul bata dan membalingnya,” katanya.

Katanya, lelaki itu keluar dan beberapa minit kemudian datang semula dengan parang dan bertanya Amizah di mana Sobri berada.

Sobri dan enam pelanggan melarikan diri selepas melihat suspek mengamuk. Lelaki itu mengejar Sobri, sambil melibas parang.

Suspek, yang dipercayai penagih dadah, pulang ke rumah dan keluar semula ke kedai berkenaan sebelum ditahan polis jam 11 malam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Asisten Superintendan Mohd Rosli Mohd Amir berkata, polis merampas parang itu dari lelaki tersebut.

.... GANAH PUOK NIE...

Ulasan

Catatan Popular