Lain Macam je nada Ketua Pembangkang DUN Kelantan ni?


LAYAN...mengutip respons Ketua Pembangkang Dun Kelantan, Md Alwi Che Ahmad dalam Facebook.

Saya tertarik dengan ungkapan Alwi, di antaranya:
"Hari ini Tun M kata macam-macam, Melayu gaduh sama sendiri, pemimpin Umno tiada pelapis ... saya nak tanya Tun M, bukankah di zamannya Umno dan PAS mula gaduh? Dia benci PAS sebab Yusof Rawa pernah kalahkan beliau. Lepas itu dia pecat Musa Hitam, kemudian guna Pak Ghafar, lepas itu suruh Anwar kalahkan Ghafar. Sebelumnya dia benci Tengku Razaleigh, kemudian pecat Anwar ... Dalam FB, Alwi kelihatan berdebat dengan seorang penyokong Mahathir.

Beliau turut merakamkan: "Dulu saya selalu hantar Tun M keluar negara. Cium tangan hormat pemimpin dan orang tua. Tetapi suatu hari di bilik bunga raya, saya tengok Pek Khing letak tangan atas bahu Tun M, Vincent Tan pula salam biasa, saya jadi kaget. Lepas itu saya refused menghantarnya tetapi hati saya memberontak. Aku hormatkan dan muliakan pemimpinku, (tetapi) bangsa lain ...."Saya cuma minta dia berlaku adil dalam kritikannya .... anak-anaknya tiada yang tidak kaya raya, kapalterbang sendiri pun ada, dia hentam Cina, tapi di sekelilingnya semua Cina berjaya, saya hanya mahu dia berlaku adil!"

Ulasan

  1. Bagus le klau orang UMNO dah sedar siapa pemimpim depa. Tun M ke Pak Lah ke Najib ke semuanya sama. Konon depa ni pembela Melayu. Melayu tak sedar diri kena tipu, kena putsr belit. Lhat le sapa yang kaya. Tanya sendiri. Mana pejuang bangsa UMNO.

    BalasPadam
  2. UMPORNO LEBIH BAIK MAMPOSSSSSSSSSS25 November 2011 pada 4:37 PTG

    yg pekik hidup meLayu tu Lah YG TIPU MELAYU NO 1

    BalasPadam
  3. haha skurang2 die x terang2 jual agama mcm nik aziz haha

    BalasPadam
  4. setahu teman yang berpecah ni melayu umno, yg bercelaru, berserabut, tiada jati diri, cepat melatah ni melayu umno, PAS kental dgn jati diri dan perpaduan nya. Tengok je dikelantan sebelum 2008. Walau pun kelebihan satu kerusi tiada sorang pun ADUN PAS melompat. Itu lah jati diri yang kental dari Ahli2 pas. Teman pun terpikat dan buka cawangan baru pas, tak sangka dlm taman dan penduduk separa elit tu dapat lebih enam puluh ahli. Yang menanti nak jadi ahli bila pencen berlambak lagi. Itu lah kehebatan PAS.

    BalasPadam
  5. Umur aku baru 31 tahun...Tp dari dulu samoai skrg aku tak pernah Kagum pun dengan Tun M...Melalui reseach aku sendiri...aku dah tahu lama dahh apa yang Yb Md Alwi kata tuu....Hidup ni kena berfikir dan buat research....tak boleh main angguk2 jer...

    BalasPadam
  6. HIDUP MELAYU!! HIDUP MELAYU!!
    HIDUP MELAYU UNTUK TERUS DITIPU!!
    KAHKAHKAHKAH

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular