(PANAS) POLIS SAHKAN & PASTI 110% LELAKI TU ANWAR!!!

Aku bawak gambar ini jumpa polis dah polis telah mengesahkan dengan penuh yakin tanpa ada syak wasangka lagi bahawa yang wajah lukisan ini milik Anwar ....Anwar Sadat...wakakakakaka


Jeneral Besar Mohammed Anwar Al Sadat bahasa Arab: محمد أنورالسادات; lahir di Mit Abu Al-Kum, Al-Minufiyah, Mesir, 25 Desember 1918 – meninggal di Kairo, Mesir, 6 Oktober 1981 pada umur 62 tahun) adalah seorang tentara dan politikus Mesir. Ia menjabat sebagai Presiden ketiga Mesir pada periode 15 Oktober 1970 hingga terbunuhnya pada 6 Oktober 1981. Oleh dunia Barat ia dianggap sebagai orang yang sangat berpengaruh di Mesir dan di Timur Tengah dalam sejarah moden.

Ulasan

  1. rasanya dia yg jd kambing hitam atas kekalahan mesir pada perang 6 hari btul x?

    BalasPadam
  2. Silap. Anwar Sadat mengambil tempat jamal Abdul Naser yang menganggantugn sampai mati Syed Qutb dan ramai lagi pejuang Islam di Mesir. Naser malu dengan kekalahan perang 6 hari tahun 1967. Selepas Naser mati tahun 1970, Sadat cuba membina pengaruh dengan perang Oktober 1973. Mesir berjaya mengambil kembali Sinai dan Port Said. Kemudian tahun 77 beliau berdamai dengan Israel yang menyebabkan belaiu diboikot oleh dunia Arab dan kemudian dibunuh pada tahun 1981.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular