Petisyen mansuhkan menara bagak 100 tingkat

Anda sudah tandatangani petisyen menuntut dimansuhkan cadangan membina menara bagak 100 tingkat di kawsan berdekatan Stadium Merdeka di Kuala Lumpur? Kalau belum, sila tandatangani di sini.

Hari ini, memang mereka kata kosnya adalah RM5 bilion. Tetapi bagai biasa, kosnya dijangka mencanak hingga RM10 bilion. Macam-macamlah alasan depa nak merembat duit Permodalan Nasional Berhad (PNB). Konon duit rakyat yang melabur tak akan diusik sikit pun. Boleh percaya ka?

Anda tahu tak, kalau melalui tender terbuka, kos membuat sebuah politeknik ialah kira-kira RM100 juta manakala kos untuk membuat Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) pula kira-kira RM36 juta. Maknanya dengan RM5 bilion itu atau boleh buat 50 politeknik atau kira-kira 142 MRSM untuk kepentingan rakyat. Tolong bagi tau orang Galas mengenai perkara ini.

Persoalannya, kenapa mereka gian sangat nak rembat sebanyak-banyak duit rakyat dengan bertopengkan pelbagai projek bagak atau projek mega? Ingatlah, kalau berhutang pun, rakyat juga yang kena tanggung termasuk anak cucu kita yang tak tau apa-apa.

Ulasan

Catatan Popular