SAMDOL JGK ZUL NIE... FAKIR MISKIN MANE WAJIB TUNAI HAJI...

Samdol betul la mamat sekor nie... 40 orang yang dihantar tue terdiri dari daripada ulama' yang tak berapa kaya... lagi satu nak bagi tau 'fakir miskin' tak wajib tunai haji... sebab syarat wajib tunai haji orang wang mampu termasuk dari segi kewangan... awat la hang ni loklak sangat... sejak berbaik-baik ngan UMNgOk nie dah jadi tak berape cerdik agama..... 

dan satu lagi nak bagi tau... kalu Allah Taala makbulkan doa mereka nie... dengan duit RM3.2 billion yang Petronas hutang dengan Kerajaan Kelantan... bukan setakat 15 biji rumah atau 45 org fakir miskin.... lebih 200 ribu rumah orang miskin Kerajaan PAS boleh buat.... ADA FAHAM!!!!

‘Lebih baik minta Allah berkati kita’

(UM) KUALA LUMPUR 23 Sept. – Perancangan Sekretariat Tabung Misi Munajat Royalti Rakyat yang memerlukan RM400,000 bagi mengadakan solat hajat di Masjidil Haram, Mekah berhubung isu tuntutan royalti minyak kerajaan Kelantan daripada Petronas adalah sesuatu yang mengejutkan.

Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, Zulkifli Noordin berkata, ini kerana jumlah itu adalah terlalu besar sehingga boleh menyediakan rumah buat 15 keluarga fakir miskin yang bernilai RM15,000 sebuah.

Katanya, sekiranya jumlah itu digunakan untuk menaja fakir miskin mengerjakan ibadat haji pula, kira-kira 45 individu dari golongan itu boleh menyelesaikan tanggungjawab Rukun Islam masing-masing.

“Kalau difikirkan kembali, agaknya ada hikmah Allah tidak beri royalti ni (kepada Kelantan). Tahu sajalah, bab duit ni jangankan ustaz, adik-beradik pun sanggup berbunuh, yop.

“Bagi saya, daripada menghabiskan dekat setengah juta untuk mintak duit dan kekayaan, lebih baik kita bermunajat mintak doa supaya Allah berikan keberkatan dan toyyibah kepada kita,” tulisnya dalam entri terbaru blognya berjudul Bior betoi yop! semalam.

Zuklkifli merujuk laporan portal propembangkang, Malaysiakini yang menyebut tentang usaha kerajaan Kelantan pimpinan Pas yang sedang menyediakan RM400,000 bagi membawa 40 ulama serta guru agama pondok dari seluruh pelusuk negeri ke Mekah berhubung kes tuntutan royalti minyak daripada Petronas.

Usaha itu dibuat menerusi Sekretariat Tabung Misi Munajat Royalti Rakyat yang diketuai Md. Zulaimi Kazin.

Md. Zulaimi Kazin seperti dipetik Malaysiakini berkata, jumlah RM400,000 itu adalah bagi menampung keseluruhan kos persiapan dan kebajikan, termasuk mendapatkan hotel yang berdekatan dengan Masjidil Haram bagi kesemua ulama dan guru agama tersebut.

Katanya, pihaknya sedang mengedar dan menjual ‘kupon penajaan rakyat’ kepada anak-anak Kelantan yang berada di dalam dan di luar negeri itu sebagai tanda sokongan kepada usaha itu.

Ulasan

  1. marilah kita sama2 hulurkan waima rm1.00.semoga doa mereka dimakbulkan. doakan juga mana2 yang menzalimi diturunkan bala di atas dunia ini lagi semoga ada keinsafan kepada mereka yang ingin atau berhasrat untuk zalimi. aminnnnnnnnnnnn

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular