HAK ASASI & ISLAM HADHARI ....2X5 JE

Pak Lah nie agaknya terlupa kepada konsep 'Islam Hadhari' yang dicanangkan olehnya semasa dia menjadi PM dulu... tapi perkara yang melalaikan dibenarkan, maksiat penuh berleluasa, rasuah semakin banyak, salah guna kuasa semakin bertambah. wat malu jer memperkenalkan islam hadhari tapi benda yang mengundang kemaksiatan dibenarkan... bukan ke same dengan hak asasi ??? ....
............................................................................................................................
KUALA LUMPUR : Aktivis dan pengamal hak asasi diingatkan supaya berhati-hati dalam memahami konsep dan amalan hak tersebut agar tidak melampaui batas agama, budaya, dan undang-undang yang termaktub dalam Perlembagaan.


Ini kerana ramai penyokong dan aktivis hak asasi tersilap anggap mengenai konsep dan amalan itu sehingga memberikan keutamaan yang berlebihan.

Demikian menurut mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dalam ucapannya semasa merasmikan Seminar Agama dan Hak Asasi Manusia: : Ke Arah Pemurniaan Kefahaman" di Institit Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) di sini hari ini.

Abdullah yang juga Pengerusi IKIM berkata, konflik antara hak asasi manusia dengan agama yang selalu ditonjolkan dalam media seperti isu murtad perlu diperbetulkan.

Ulasan

Catatan Popular