ISA di tolak semua agama di Malaysia.

YB Saari Sungib ADUN Hulu Kelang dan bekas tahanan 2 kali ISA, telah menulis lebih 30 buah buku mengenai hak Asasi dalam Islam .
Dr Ong See Yew Presiden ke 20 Persatuan Belia Buddhist Malaysia.

Reverand Sivin Kit dari Bangsar Lutheran Church dan dilantik menjadi pastor sejak berusia 21 tahun!


Dr Bala Tharmalingam , Naib Presiden Hindu Sangam, Malaysia.



Dalam slot "Penahanan tanpa bicara dari sudut agama" dalam "Forum ISA" yang berlangsung di Bar Council beberapa hari yang lalu, GMI telah menjemput empat orang yang mewakili empat kumpulan agama terbesar di Malaysia untuk berkongsi pendapat serta pandangan dari sudut agama, kedudukan ISA, akta kesayangan UMNO yang membenarkan penahanan tanpa bicara.


Menurut YB Saari yang mewakili maysarakat Islam, sekurang-kurangnya ada 2o dalil dalam Al Quran yang berkaitan dengan hak asasi dan penahanan tanpa bicara.Menurut beliau lagi, beberapa buah buku tulisan beliau telah diserahkan pada JAKIM dan beberapa orang Mufti supaya Majlis Fatwa dapat mengeluarkan satu peraturan tentang penahanan tanba bicara ini, namun....tiada sebarang respon walaupun ianya telah diusahakan sejak tahun 2005 yang lalu.......
Dr Ong, Reverand Sivin dan Dr Bala semuanya sependapat bahawa ISA yang jelas mencabul hak asasi manusia dan didalamnya ada elemen tahan tanpa bicara, tidak diterima oleh mereka yang mewakili masyarakat berugama Buddha, Kristian dan Hindu.
Pemimpin dan penyokong yang mempertahankan ISA ni ikut ajaran ugama apa ya???

Ulasan

Catatan Popular