AWAS!!! Penasihat UMNO telah kembali

Ramadhan yang berlalu pastinya mengundang seribu kesedihan kepada pencintanya. Bulan yang dijanjikan dengan nikmat pahala yang berganda, bulan dimana Al-Qur'an diturunkan, bulan dimana amalan ditingkatkan. Pemergian ramadhan di tangisi dan diratapi kerana peluang telah berakhir dan takut-takut tidak diketemukan ramadhan akan datang oleh Allah SWT.
Ketibaan syawal menandakan kembalinya kita kepada fitrah sebagai manusia. Larangan dan sekatan telah kembali dipinjamkan oleh Allah. Nikmat makan, bersetubuh dan lain nikmat yang dihadkan pada bulan ramadhan dipinjamkan kembali oleh Allah kepada manusia. Syawal juga menandakan bermula lagi peperangan antara manusia dan iblis yang kembali dibebaskan oleh Allah.
Orang beriman akan memikirkan kembali bagaimana untuk melawan iblis yang sememangnya pakar dalam menyesatkan umat manusia dimuka bumi ini. Pertarungan dengan iblis ini bukan lah sesuatu yang mudah kerana pengalaman menebal iblis dalam menyesatkan manusia telah berkurun lama sedangkan kita baru dalam peperangan ini. Hanya Al-Qur'an dan sunnah nabi menjadi petunujuk bagi melawan serangan menggila iblis dan bala tenteranya nya. Serangan oleh iblis akan datang dari depan , belakang, kiri dan kanan, namun kita masih ada atas dan bawah untuk bertahan. Atas - berdoalah kepada Allah agar diberi kekuatan dan ditetapkan hati untuk terus berjuang di jalan Allah. Bawah - bersujudlah kepada Allah walau apa pun dugaan datang melanda.
Orang kufur dan kafir pula menyambut syawal dengan penuh kegembiraan kerana penasihat dunia mereka sudah kembali bebas setelah diISA selama sebulan. Keresahan kerana terpaksa lapar dan dahaga, tidak boleh merokok, melanggan wanita, minum arak dan lainnya telah kembali. Dengan kehadiran penasihat yang memang berpengalaman, pastinya kerja mungkar dan maksiat akan dibuat dengan lebih hebat dan teratur. Perjuangan orang yang ingin menegakkan islam mesti dihapuskan mesti dikalahkan dengan pelbagai cara asalkan dapat terus berkuasa di muka bumi yang sementara ini.
Maka bersedialah pejuang-pejuang agama Allah untuk berjuang di muka bumi ini, dengan cabaran terdekat pastinya di Bagan Pinang kerana penasihat mereka sudah kembali untuk memastikan taghut terus berkuasa.

Ulasan

Catatan Popular