Takziah Kepada Yb Salahuddin Ayub, Aminudin Ayub dan Ghazaley Ayub

Rasa terkejut dan sedih apabila mengetahui akan pemergian ayahanda tercinta Naib Presiden PAS yang baru, YB Salahuddin Ayub. Saya tidak lah rapat dengan beliau kerana ketika menyertai Dewan Pemuda Pas Negeri Johor YB telah pun diangkat di peringkat pusat. Namun, saya agak rapat dengan adiknya iaitu Aminuddin Ayub, mantan Timb. Ketua Dewan Pemuda Pas Negeri Johor.
Allahyarham ayahda Pak Ayub ini sememangnya seorang yang tegas dan cerita yang saya masih ingat apabila ketika YB Salahuddin membawa Aminuddin menyertai PAS, ketika ditunjukkan sijil keahlian PAS, beliau telah menggoyakkan sijil tersebut.
Namun itu ketika Pas baru bertapak di Johor. YB Salahuddin masih berkebun di Tanjung Piai, tetapi selepas itu beliau telah menjadi salah seorang pendokong dan penyokong kuat PAS di Negeri Johor. Ketiga-tiga anaknya aktif di dalam Pas dan beliau sendiri acap kali kelihatan di ceramah-ceramah anjuran Pas walaupun jauh dari rumahnya.
Diharap YB Salahuddin, Amin dan Ghazaley tabah atas pemergian bapa tercinta dan saya mendoakan agar roh Allahyarham ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan orang soleh.

Ulasan

Catatan Popular