Ada lembaga hitam di bilik MB Perak?



Alhusseyn
Isu siapakah MB yang sah masih belum diputuskan lagi. Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan bersidang pada 5 dan 6 Mei 2009 untuk mengesahkan samada Nizar atau Zambry.

Kalaulah saya yang jadi hakimnya, saya akan suruh Nizar dan Zambry 'want to choose' tiga kali dan saya akan berikan kemenangan 3-0 kepada Nizar. Sebabnya? Kuasa berada pada saya. Peduli apa saya dengan Doktrin Pengasingan Kuasa atau Artikel 72 Perlembagaan Persekutuan?

Tapi…Kalau masih tiada pengesahan dibuat lagi…. siapakah 'lembaga gelap' yang berlagak macam MB , duduk dikerusi MB dipejabat MB?

Sepatutnya tiada siapa yang berhak berbuat begitu selagi belum mendapat pengesahan. Jelas bahawa 'lembaga gelap' yang selalu berada di pejabat MB Perak itu adalah ‘bogus’

Bertambah pelik lagi ialah , polis boleh tangkap orang yang menyamar sebagai doktor , loyar atau polis; tetapi apasal mereka tidak boleh tangkap lembaga gelap yang menyamar sebagai MB Perak nih?

Lembaga gelap ini bukan sahaja pernah perasaan yang dirinya seperti Barack Obama, dengar khabarnya dia seronok bila digelar sebagai Pele of Pangkor!

Ah! Saya cuma teringat kepada mamak pasembor kegemaran saya di hadapan Klinik Green Town suatu ketika waktu sekolah dulu – saling tak tumpah!

Ulasan

Catatan Popular