Bengongnya Pemimpin UMNO/BN

BismiLlahirrahmanirrahim

Selasa (10/3/09) - Ulasan-ulasan tentang kebengongan pemimpin UMNO/BN.

- Hishamuddin - Dia ni bila tengok demonstrasi Gerakan Mansuh PPSMI (GMP), terus berkata dengan lantangnya bahawa ia didalangi oleh pembangkang.

- Alasannya kerana kelihatan beberapa pemimpin-pemimpin PR di dalam demonstrasi tersebut serta peserta yang pakai logo parti. Hish bengong betul dia ni. Bukan ke pemimpin serta penyokong pembangkang tu sebahagian dari rakyat Malaysia yang tidak setuju dengan PPSMI ni. Takkan sebab mereka ini pembangkang, maka tidak boleh menyertai perarakan tersebut.

- Hanya pemimpin dan penyokong BN sahaja yang tidak kelihatan kerana mereka ni sememangnya sentiasa menjaga periuk nasi masing-masing atau juga pak turut yang mengikut sahaja apa kata pemimpin mereka. Suruh terjun lombong, terjun lah. Suruh masuk lubang tahi, masuklah. Tidak apalah, kesetiaan kami tidak berbelah bahagi.

- Walaupun mereka juga merupakan ibubapa kepada anak-anak yang berada di dalam kepayahan untuk belajar PPSMI ini, tetapi demi kepatuhan, kami rela masa depan anak dan bangsa tergadai.

- Pemimpin mereka bertegas sebagai penegak bangsa, mereka bersorak. Bila pemimpin mereka hancurkan bahasa, pun mereka bersorak. Inilah yang dikatakan menang sorak kampung tergadai. Tiada pendirian serta keberanian untuk menegakkan kebenaran serta menegah kebathilan.

- Akhirnya, jika benar pemimpin BN ini ingin sangat PPSMI ini dikekalkan, kita cabar mereka laksanakan juga pembelajaran bahasa Inggeris ini ke dalam semua subjek seperti Geografi, Kemahiran Hidup, Sejarah, Pendidikan Islam dan sebagainya.

- Tinggalkan subjek Bahasa Melayu sahaja kekal di dalam bahasa Melayu atau kalau mahu, hapuskan terus lalu tukarkan nama negara Malaysia ini kepada nama negara Tiada Pendirian.

- Abdul azeez Abdul Rahim - Pun bangang juga dia ni. Dia nasihatkan rakyat jangan tertipu dengan janji palsu PR. Kerana akhirnya kerajaan BN juga yang akan menunaikan janji-janji tersebut.

- Antara yang dikatakan janji palsu PR itu ialah seperti menurunkan harga minyak, turunkan harga barang dan penipuan terbesar PR ialah mengambil alih kerajaan pusat pada 16 September lepas.

- Adushhh!!! Bukankah ini telah lama kita huraikan, penurunan harga minyak dan barang hanya dapat dilaksanakan jika PR berjaya menubuhkan kerajaan pusat dan akhirnya kita tidak berjaya, apalagi yang mampu kita lakukan.

- Namun terlalu banyak perkara lain telah kita laksanakan diperingkat kerajaan negeri sehingga menakutkan BN lalu mereka berusaha merampas kerajaan Perak agar kerajaan PR tidak dapat menyakinkan rakyat tentang kerja buat mereka yang berprinsip kebajikan.

- Tetapi ada juga segelintir ahli UMNO/BN ini yang berprinsip seperti Datuk Abu Zahar dan Mazlan Harun yang tidak gentar diugut pemecatan keahlian UMNO mereka hanya kerana mereka berani menegur kepincangan kepimpinan UMNO/BN dan kita berharap lebih ramai lagi ahli-ahli UMNO/BN berpendirian begini lalu sertailah gerakan yang sentiasa menegakkan kebenaran serta mencegah kebathilan. Lalu kita sama-sama menegakkan suatu kerajaan yang baru yang bakal menyatukan orang melayu dan Islam.

Allahu alam

Ulasan

Catatan Popular