Turun Dengan MERAH !

Pihak koordinator PROTES setuju untuk mengugurkan acara persembahan kumpulan/band dalam memenuhi acara Himpunan Aman PROTES Sejuta Rakyat pada sabtu ini 06 julai 08.




Alhamdullillah !!!

Dengan keputusan ini ana rasa DPPWM walaq dengan keputusan untuk turun bersama-sama ke himpunan ini tanpa was-was lagi.

Keputusan untuk DPPWM sertai dlm himpunan PROTES sebelum ini agak berbelah bagi setelah mengetahui ttg penganjuran konsert kerana para pemuda tidak terdetik untuk membelakangkan hukum dalam mencari kerehdaan Ilahi dalam menjalankan tugas parti.

Dalam usrah semalam pun para pemuda DPPWM agak tegang dalam mencapai keputusan untuk menyertai himpunan rakyat di Amcorp Mall. Jika sebelum ini perubahan tempat dan tarikh yg sentiasa berubah menjadi persoalan namun penjelasan diberi dpt diterima. Tetapi apabila acara himpunan PROTES diselit dgn persembahan kumpulan/band2, niat untuk sertai kembali tawar.

DPPWM juga percaya sekiranya himpunan ini masih diteruskan dengan persembahan kumpulan/band2, pasti Tuan Guru Presiden juga akan 'mengelak' utk turun!

Ketegasan Timb. Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Tantawi dalam membantah persembahan band utk menarik 'crowd' ke perhimpunan PROTES telah mencelik mata hati j/kuasa PROTES untuk membatalkan acara ini dlm tentatif program. Jazakallah ustaz !

Ayuh ! Kita turun pada 06/07/08 ini di Padang Timur,berhadapan AmCorp Mall,Petaling Jaya. Turun dengan MERAH !



Ulasan

  1. Salam,

    Kenapalah pihak koordinator tak sensitive ...kita kalau nak buat demo/protes teruskan jelah dengan agenda tersebut buat apa nak adakan konsert pulak..nak buat konsert pegijelah jomheboh.....tolonglaa kalau nak menarik gologan muda datang untuk protes pasal minyak tak perlu adakan kan konsert rock ke nasyid ke..semua tu boleh memesongkan agenda sebenar demo/protes ini...Golongan muda dan belia sekarang sudah cerdik dan tak perlulah nak sogokan dengan benda2 mengarut macam ni..Saya sebagai golongan muda terkejut pada mulanya apabila dapat tau ada konsert dan acara hiburan pada hari tersebut..apa ingat kitaorg bodoh sangat ke tak tau pasal isu semasa..
    tapi alhamdulillah walaupun pihak koodinator sedar akan pekara ini ..kalau tidak..saya dan pemuda2 akan boikot protes ini.

    wasalam

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular