Anwar Bertanding Di Permatang Pauh

Wan Azizah hari ini telah pun menyerahkan surat perletakan jawatan beliau sebagai ahli parlimen Permatang Pauh kepada speaker Dewan Rakyat. Perletakan jawatan ini sekaligus telah menamatkan spekulasi tentang kawasan pilihan bagi Anwar Ibrahim bertanding.





Dalam sidang media di ibupejabat PKR di Petaling Jaya, Wan Azizah telah bersedia memberi laluan kepada Ketua Umum PKR yang juga suami beliau untuk mengambilalih kerusi parlimen Permatang Pauh tanpa melepaskan jawatan sebagai Presiden PKR.

Dengan perkembangan ini, proses peralihan kuasa kerajaan pusat dari parti pemerintah BN kepada Pakatan Rakyat akan menjadi semakin hampir. Sudah pasti selepas ini semua jentera kerajaan akan dikerah paksa ke permatang pauh bagi menggagalkan usaha Anwar Ibrahim untuk memenangi kerusi tradisi beliau.

Persoalan siapa lawan Anwar pasti akan menjadi tumpuan selepas ini. Adakah Ezam si Penyimpan kotak akan dipertaruhkan oleh Pak Lah atau masih mahu mengekalkan Ustaz penendang peti undi, Firdaus ...??? Sama-sama lah kita nantikan.

Permatang Pauh: Presiden letak jawatan, Anwar tanding

PRESIDEN KeADILan, Dr Wan Azizah Wan Ismail hari ini melepaskan jawatan beliau sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh dan memberi laluan kepada suaminya yang juga Ketua Umum Anwar Ibrahim bertanding di kawasan berkenaan.

**********************

KETUA Umum KeADILan, Anwar Ibrahim dan Presiden Dr Wan Azizah akan membuat satu pengumuman peting dalam sidang media petang ini di Ibu Pejabat KeADILan.

Muktahir ini, beberapa perkara penting yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim akan diumumkan bila tiba masanya kelak.

Diantaranya adalah mengenai penyertaan beliau dalam Pilihan Raya Kecil yang dijangka akan berlaku dalam masa terdekat.

Selain itu, isu yang lebih ditunggu oleh rakyat ialah mengenai kemasukan beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional untuk menyertai Pakatan Rakyat.


dipetik dari www.suarakeadilan.com

Ulasan

Catatan Popular