ALAHAI NAJIB, ALAHAI UMNO

BismiLlahirrahmanirrahim

Pertama-tamanya marilah kita memanjatkan kesyukuran kehadrat Allah SWT kerana masih lagi memberikan kita nikmat untuk hidup lagi hari ini serta kekal di dalam islam dan iman.

Membaca wakalah muktahir ini (yang berhaluan kiri serta berkecuali) memberikan gambaran seimbang tentang kerajaan dan PR.

Disamping sensasi ulangan tentang pengaiban DSAI, siasatan terbuka terhadap Musa Hassan, Ghani Patail dan Najib suami isteri juga semakin meruntun hati untuk melihat karamnya UMNO dekad ini.

Kesian Najib. Paniknya dia sehingga dia menyifatkan pengakuan bersumpah Bala sebagai pembohongan yang DAHSYAT, rekaan semata-mata, berniat jahat, berunsur fitnah dan bertujuan untuk mencemar imej beliau.

Memang tak patut. Siapalah yang sanggup buat kerja macam ni pada Najib, seorang pemimpin yang bersih tapi korup, tak pernah menipu kecuali BOHONG SUNAT je dan tak pernah memfitnah orang. Tapi yang hairannya dia kenal pulak si Saiful yang kaki fitnah tu. Ooo...mungkin sekadar bersubahat dengan kaki fitnah je, apalah sangat dosanya mungkin kecil sahaja (pada dia).

Sebagai gambarannya, lepas ni sesiapa sahaja yang kena liwat atau cabul bolehlah berjumpa dengan Najib sebab pasti dia tahu macam mana nak selesaikan masalah tu.

Kini tiada lagi perlindungan dari PM dan Najib kenalah tanggung sendiri. Inilah petanda yang Pak Lah dah tak mampu serta tiada ruang lagi untuk menyelamatkan UMNO dan BN. Segala kebusukan telahpun dihidu orang tatkala dinding-dinding kebal yang selama ini begitu kukuh telahpun mereput dan bocor disana-sini.

Namun masih ada orang-orang UMNO ni yang tak sedar diri. Di Selangor, Abd Rahman Palil masih ghairah buat kerja bodoh dia. Menghimpun NGO-NGO UMNO untuk menjatuhkan keyakinan rakyat terhadap kerajaan PR.

Mereka cuba mengheret sultan untuk mengiakan kerja bodoh mereka. Pastinya sultan akan mentertawakan puak-puak ni.

Manakan tidak, khutbah yang dulunya membelai supaya orang tidur kini nyata mendapat sambutan dan tumpuan. Rakyat jelata tak sabar untuk mendatangi masjid pada setiap Jumaat untuk menimba ilmu dari slot tazkirah dan diikuti pula oleh khutbah yang disampaikan oleh ilmuwan-ilmuwan yang sebenar-benarnya bertauliah, kalau tidakpun ditauliahkan oleh manusia tetapi terlebih penting ditauliahkan oleh Allah SWT. Buktinya setiap patah perkataan yang dikeluarkan begitu dihayati oleh makmum kecuali mereka-mereka yang fasik (yang menutup terus pintu hati mereka dari mendengar kebenaran).

Perkara-perkara Aqidah yang ditanamkan agar rakyat kembali faham tentang islam - satu-satunya agama yang diredhai oleh Allah SWT. Bukan lagi perkara-perkara duniawi seperti jagalah sungai kita, pakailah topi keledar untuk keselamatan dan sebagainya yang boleh kita pelajari di sekolah-sekolah rendah ataupun di TADIKA. Dan yang terlebih aula tiada lagi perkataan Hadhari disebut-sebut seperti selalu. Ahhhh!!!! Alangkah nyamannya udara serta lapangnya dada terasa apabila Allah SWT seperti memanggil-manggil kita untuk mendekatinya. ALLAHU AKBAR

Adakah ini yang dikatakan oleh UMNO sebagai memecah-belahkan masyarakat. Adakah ini yang Abd Rahman katakan mempolitikkan institusi agama. Aduhhhhh!!!!! Memang bengong betul puak-puak ni. Semoga Allah memberikan taufik serta hidayah agar mereka kembali kepada islam yang syumul. Tapi kalau mereka enggan, azab Allah yang pedihlah yang layak untuk mereka. Nauzubillah

Sedarlah orang-orang UMNO, kalau parti dan bangsa yang kamu perjuang serta agungkan tunggulah azab Allah yang amat pedih tetapi jika keredhaan Allah yang kamu harapkan, kembalilah ke jalan Allah, sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun. Sekadar itu...

Aku lu kaulihaza. ashtagfirullahalazim liwalakum waanjamiil musliminawal muslimat walmukmini nawalmukminat al ahyahiminhum wal amwat. Innahu walghafurrurrahim

Ulasan

Catatan Popular