'Surprise' pertama untuk Pak Lah dan konco-konconya !!

Kerajaan BN pimpinan Pak Lah Hadhari mendapat hadiah 'surprise' pertama sempena 100 hari pemerintahan beliau. Walaupun 'surprise party' (parti kejutan) anjuran SAPP telah diwar-warkan oleh Ku Li, tapi macam biasa Pak Lah buat2 tak tau berita je. Mungkin ini salah satu teknik yg di ajar oleh menantunya utk menahan gulana di hati.



Jika sebelum ini,cakap2 ttg peralihan kuasa dianggap cara politik murahan anwar ibrahim, tetapi 'surprise' pertama ini cukup utk mengambarkan ke'serius'an Pakatan Rakyat utk teraju pemerintahan Malaysia.

Sudah pasti 23 Jun ini menjadi tarikh yg dinantikan kepada seluruh para peminat politik tanahair dalam menantikan hasil undi tidak percaya terhadap Pak Lah. Adakah keputusannya seperti yg diharapkan atau sebaliknya, kita nantikan sahaja.??
Apakah dgn keputusan ini akan melonjakkan Najib terus ke kerusi no.1 Malaysia atau memungkinkan BN menjadi pembangkang di Malaysia??

wallahua'lam

.......

dipetik dari : AgendaDaily

TERBARU (3.00 petang): 'Serangan' pertama SAPP terhadap Barisan Nasional (BN) dilancarkan hari Rabu dengan pengumuman parti itu akan membawa usul undi tidak percaya terhadap kepimpinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebagai Perdana Menteri di Dwewan Rakyat, Isnin depan. Presiden SAPP Datuk Yong Teck Lee dalam sidang media petang ini berkata, kedua-dua Ahli Parlimennya, iaitu Enchin Majimbun (Sepanggar) dan Datuk Chua Soon Bui (Tawau) akan menyokong usul berkenaan. Bagaimanapun katanya, pihaknya belum menentukan siapa yang akan membawa usul undi tidak percaya berkenaan, sama ada Ahli Parlimen SAPP atau ada Ahli Parlimen dari parti lain yang akan berbuat demikian.

Ulasan

Catatan Popular