Perhimpunan Kedua Tuntut Pilihanraya yang Bebas dan Adil

Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH) merancang untuk mengadakan perhimpunan kedua bagi menuntut pilihanraya dijalankan secara bebas dan adil pada 23 Febuari 2008.

Perhimpunan kali ini diberi nama “Pesta Rakyat Jom BERSIH”. Menurut Anuar Tahir salah seorang jurucakap BERSIH, beberapa tempat dikenal pasti sebagai lokasi perhimpunan seperti Dataran Merdeka, Stadium Merdeka dan Stadium Bukit Jalil. BERSIH akan mengemukakan permohonan untuk lokasi tersebut.

Menurut pandangan peribadi saya, Stadium Merdeka atau Dataran Merdeka merupakan lokasi terbaik untuk perhimpunan ini. Ini adalah kerana ianya terletak di bandar Kuala Lumpur dan mudah untuk diakses berbanding dengan Stadium Bukit Jalil.

Apa-apa pun, tahniah kepada BERSIH kerana berani menganjurkan perhimpunan kedua untuk memastikan tuntutan mereka dipenuhi sebelum pilihanraya ke 12 ini. Tiga lagi tuntutan BERSIH masih lagi belum dipenuhi seperti pembersihan daftar pengundi, pemansuhan undi pos dan akses media yang adil kepada semua calon yang bertanding.

Pastikan pada 23 Febuari 2008 ini jadual anda kosong untuk bersama-sama menyokong Pesta Rakyat Jom BERSIH!!!

Ulasan

Catatan Popular