Vigneswaran rupanya “Superman”

by Roslan SMS

Masalah yang menimpa kaum India di Malaysia adalah tidak kritikal, demikian kata Ketua Pemuda MIC SA Vigneswaran. Mereka (kaum India) tidak marah dengan Pak Lah atau Samy Vellu, tetapi pihak pembangkanglah yang sengaja membesarkan-besarkan isu yang kecil ini.
Jahat sungguh pihak pembangkang di Malaysia!

Rupanya masalah perumahan, masalah pengangguran, masalah ekonomi, masalah kemiskinan kaum India di negara ini semuanya bikinan PAS, DAP dan PKR. Kata Vigneswaran sebagai buktinya beliau memberi jaminan yang MIC akan menyelesaikan semua masalah ini dalam masa sebulan!

Hebat sungguh Ketua Pemuda MIC. Kalau beliau seorang sahaja boleh menyelesaikan masalah lebih 2 juta rakyat India yang merupakan 10% dari bilangan penduduk Malaysia dalam masa 30 hari, beliau sepatutnya bukan memegang jawatan Ketua Pemuda MIC, beliau seharusnya dilantik sebagai PM Malaysia!

Beruntunglah masyarakat India mempunyai pemimpin seperti Vigneswaran. Banyak pihak mendakwa yang masyarakat India di Malaysia terpinggir sejak berdekad-dekad, terbaru Naib Ketua Pemuda Gerakan, Panjorthy dan sebelum itu Hindraf dan beberapa NGO tiba-tiba datang Ketua Pemuda MIC, dan dalam sekelip mata, semuanya dapat diatasi!

Tambah Vigneswaran lagi hanya BN yang mampu menyelesaikan masalah rakyat!

Saya bukan bertujuan mahu mengapi-apikan sesiapa tetapi bagi saya kenyataan ini datangnya dari seorang yang angkuh dan bongkak serta tidak berpijak di bumi nyata. Kalau beliau boleh meluangkan masa menjenguk di sekitar Kampung Medan dan flat kos rendah di sekitarnya sehinggalah ke Desa Mentari dan Kg Lindungan, beliau akan menyaksikan betapa dhaifnya, bukan hanya masyarakat India malah masyarakat Melayu pun. Inilah realiti rakyat Malaysia, hidup bersesak-sesak dengan bau hanyir dan suasana kehidupan yang tidak selamat.

Kalau beliau ada masa cuba lihat lif yang mengangkut penduduk di flet-flet tersebut yang lebih 10 tingkat itu. Keadaannya cukup dhaif dan tahukah beliau sekiranya berlaku kecemasan atau kematian lif tersebut tidak boleh memuatkan pesakit atau mayat secara membaring kecuali ditegakkan!

Dikebanyakkan blok-blok di sana, penghuninya terpaksa mengangkut motorsikal masing-masing dengan menggunakan lif untuk ditempatkan ditingkat rumah mereka, mengapa? Kerana kejadian curi motor berleluasa!

Di kawasan-kawasan ini cyber cafe yang gelap dari luar dan arked-arked hiburan tempat lepak anak-anak penghuni flet ini. Kes ragut, curi, seks dan pergaulan bebas menjadi-jadi.
Ini baru satu daerah melibatkan dua kawasan Parlimen, bagaimana pula di kawasan luar bandar, di estet-estet dan lain-lain, adakah semuanya boleh selesai dalam tempuh 30 hari?!

Sama sahaja pemimpin MIC atau Umno atau MCA, apabila berhadapan dengan rungutan dan kritkkan rakyat, mereka akan terbit dengan berbagai alasan dan seribu satu dalih dan tipu daya. Dan kenyataan Vigneswaran ini adalah modal terbaru yang paling tidak masuk akal yang pernah saya dengar!

Namun jika rakyat berpuas hati. Masyarakat India contohnya terpegun dan kagum dengan janji Vigneswaran ini, maka teruskanlah menyokong MIC dan BN, kerana saya yakin majoriti rakyat Malaysia kali ini sudah bosan dan muak dengan janji-janji kosong ini, kami mahukan perubahan total, dan ianya hanya akan berlaku apabila BN dikuburkan dalam pilihanraya yang bakal mendatang ini.

Ulasan

Catatan Popular