Cadangan Teman Buat GMI

Oleh puteraislam

Teman tabik hormat kepada GMI kerana menangguh program solidariti untuk mendapatkan permit polis kerana "GMI bukan sebuah badan yang tidak mematuhi undang-undang".

Bagussssss. Soalnya, adakah Polis Malaya sudah jadi pasukan yang penyayang yang akan memberi permit semudah memetik ibu jari ditangan?
Jangan marah, kalau teman ramalkan, Polis Malaya yang diketuai oleh Musa Hassan, sudah terbiasa menjadi boneka kerajaan BN dan kerana itu, TIDAK AKAN MEMBERI permit seperti yang dikehendaki oleh GMI. Lainlah, kalau Musa Hassan dah hilang akal, lalu mengarahkan pegawainya meluluskan permohonon permit tersebut.

Tapi susah bagi Musa Hassan mengalami kehilangan akal sebabnya akal beliau dijaga baik oleh Bang dollah dan geng. Oleh itu sekali lagi, jangan marahkan teman, kalau berkata "malammmmm sikit!"

Teman dah lama bosan dan meluat dengan sikap Polis Malaya dan Kerajaan Otakkunokratik iaitu BN (semoga laknat Allah keatasnya).Puak ini sudah lama tak tahu bahasa manusia. Puak ini, seperti gambaran sebaris bait puisi Allahyarham, Chiril Anuar:" binatang.....dari kumpulan yang terbuang".

Apa kata, pihak GMI mengadakan perhimpunan solidariti pada malam 31 Disember di dataran Merdeka, juga di Bukit Bintang, serta di dataran KLCC atau dimana-mana saja, yang terdapat manusia berhimpun beramai-ramai tanpa permit untuk menyambut kedatangan tahun baru 2008.
Di tengah malam itu tak perlu pihak penganjur GMI berucap sebutirpun, tapi cukup sekadar meminta seluruh pendokong membawa sepanduk yang mengecam akta laknat yang bernama ISA.

Kalau pendapat teman ini, bunyinya bodoh, tak payah ikutlah. Teman sekadar beri pendapat!

Dari blog:

www.sheikh-telukintan.blogspot.com

Ulasan

Catatan Popular