KHABAR DARI BINTULU

Assalamualaikum ikhwah,

Beberapa khabar menarik dari bumi gas - Bintulu. Alhamdulillah, Yayasan Amal Malaysia Sarawak di Bintulu telah berjaya menggerakkan ahli-ahli menjalankan usaha dakwah bil hal di sini. Dengan sambutan penduduk setempat yang jitu melalui kutipan infaq mencecah RM 2000 dan juga pakaian, aktivis-aktivis YAM Bintulu telah menziarahi 8 keluarga dhaif di Kg Jepak dan 2 buah kampung pedalaman di sini.

Pagi tadi aktivis YAM kembali menziarahi keluarga-keluarga di Kg Jepak untuk 'follow-up' membantu remaja-remaja dari keluarga miskin ini yang sudah keciciran dari sekolah. Alhamdulillah, kehadiran disambut mesra oleh keluarga-keluarga ini. Insya Alah, esok kami akan mengunjungi Wad Kanak-kanak Hospital Bintulu untuk Program Ziarah Hospital bersama Nisa' Bintulu dan selepas Zohor menziarahi 4 lagi keluarga dhaif di Kg Kuala Segan pula. Alhamdulillah, kerana Allah telah memberi kekuatan kepada ahli jamaah untuk terus 'excited' menggerakkan usaha dakwah dan islah masyarakat Bintulu yang begitu memerlukan cahaya Islam yang sebenar. Marilah sama-sama kita berdoa agar Allah meng'istiqamah' kan kita di jalan dakwah warisan Rasululllah ini.

www.bintulu- iqracenter. blogspot. com

Wassalam

" Invite mankind to the way of your Lord with wisdom and beautiful preaching, and argue with them in a way that is better. Truly, your Lord knows best who has gone astray from His path, and he is the Best Aware of those who are guided "

-The Holy Qur'an, An-Nahl-125

Ulasan

Catatan Popular