Saifuddin tidak peduli dia ahli atau tidak ?

Ketika Parti Keadilan Rakyat (PKR) Ahad lalu dilanda kejutan dengan tindakan Ketua Bahagian Permatang Pauh, Anuar Shaari keluar parti…ada juga yang bertanya apa ceritanya pula tentang Saifuddin Nasution,seorang lagi bekas tokoh ternama parti itu yang kini ‘menyepi’ di Kelantan.

Ada juga desas desus mengatakan bekas Naib Presiden Parti Keadilan (dulu Nasional) ini juga sudah meninggalkan PKR dan masuk PAS.

Namun begitu ketika dihubungi Saifuddin,calon Parti Keadilan yang pernah menewaskan Barisan Nasional dalam pilihanraya kecil di Lunas,Kedah memberi jawapan yang agak membingungkan.

Katanya dari segi teknikal beliau masih lagi ahli PKR. “Tetapi saya sudah lama tidak bayar yuran keahlian parti dan tidak peduli pun samaada saya ahli PKR atau tidak,”katanya.

Saifuddin kini berkhidmat sebagai Pengurus Yayasan Tok Kenali,sebuah badan dibawah naungan parti PAS di Kota Bharu.

Beliau enggan mengulas mengenai tindakan Anuar Shaari,yang juga bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim sewaktu Timbalan Perdana Menteri dulu keluar parti serta beberapa kemelut termasuk ketegangan isu pencalonan jawatan Timbalan Presiden PKR.

“Saya memang tidak suka cakap hal-hal masalah dalaman parti secara terbuka,”katanya.

Menyentuh tentang dirinya,Saifuddin mengakui beliau ‘ada masalah’ dengan beberapa orang dalam parti itu.

Ditanya apakah beliau sedia bertanding atas tiket PAS pada pilihanraya umum akan datang jika ditawarkan tempat oleh parti itu,beliau berkata soal itu tidak timbul.

“Tak manis saya cakap hal-hal begitu,”katanya.

Menurut Saifuddin tumpuannya sekarang ialah berkhidmat sebaiknya sebagai pengurus yayasan yang diamanahkan keatasnya.

“Kini saya berpegang pada dimana bumi dipijak di situ langit dijunjung,Itulah kesimpulan tentang diri saya sekarang yang dapat saya beri, ” katanya.


Posted by keadilan2007 at 9:13 AM http://keadilan2007.blogspot.com/2007/03/saifuddin-tidak-peduli-dia-ahli-atau.html

Ulasan

Catatan Popular