HAPUS PTPTN : GRADUAN SOKONG CADANGAN PR

Rata-rata golongan muda lepasan universiti menyambut baik pengumuman pemimpin Pakatan Rakyat untuk menghapuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) digantikan dengan pendidikan percuma untuk semua rakyat yang masuk ke universiti jika Pakatan Rakyat memerintah Putrajaya kelak.


Bagi mereka pengumuman ini merupakan suatu langkah yang baik dan positif bagi membela kebajikan rakyat khususnya golongan anak-anak muda. Selama ini golongan muda cukup terbeban dengan pinjaman PTPTN yang sengaja dibuat bagi membuli rakyat dengan pelbagai tekanan hidup. Pengumuman ini membuktikan bahawa sekali lagi Pakatan Rakyat mendahului UMNO-BN dalam memastikan kebajikan rakyat terbela. Pastinya janji pemimpin Pakatan Rakyat bukannya janji kosong semata-mata, bahkan telah banyak janji untuk rakyat ditunaikan sepertimana kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor, Kedah dan Pulau Pinang laksanakan pada hari ini.

Dalam hal ini, golongan muda melihat UMNO-BN gagal dalam memberikan khidmat terbaik kepada rakyat. Selama bertahun-tahun para graduan tersepit dengan arahan pembayaran balik PTPTN yang amat memeritkan. Malah, ramai yang masih belum mendapat pekerjaan atau belum berstatus bekerja tetap tetapi dipaksa untuk menjelaskan kembali hutang PTPTN, sehinggakan pelbagai tindakan dikenakan kepada mereka termasuk tindakan undang-undang.

Pengumuman ini menjadikan UMNO akan sekali lagi gelabah, pemimpinnya berpeluh bagi melawan balik janji Pakatan Rakyat. Golongan muda pula pasti akan membuka mata melihat tawaran terbaik daripada Pakatan Rakyat Tiada alasan lagi buat rakyat untuk memilih Barisan Nasional memimpin negara, kerana mereka tiada niat untuk menjaga kebajikan rakyat.

... yang paling bertuah adalah aku...

Ulasan

  1. prasarana yg baik...kemudahan pendidikan yg menyeluruh adalah tanggungjawab pemerintah...ini yg semua pemimpin BN xtau...mrk xtau bagaimana seharusnya bertindak sebagai pemimpin yg diberi amanah...DENGAN LANGKAH BISMILLAH WAHAI INSAN...AYUHLAH KITA MENGORAK LANGKAH MERUBAH KERAJAAN YANG ADA SKRG...TAKBIR!!!
    ALLAHU AKBAR

    BalasPadam
  2. ayuh semua garduan kita sokong parti yang nak hapuskan PTPTiPu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular