2 Feb 2013

Ini punca Abdullah Saamah kuat menyalak
KHAT KUFI on CANVAS2 Feb 2013 5 Komentar

Satu maklumat yang baru saya terima dari Kelantan, guru pondok tersohor di Tumpat yang lantang mengkritik Nik Abdul Aziz Nik Mat, Abdullah Samaah katanya akan diletakkan sebagai calon UBN di salah stau kerusi DUN dalam pilihan raya akan datang.
Abdullah: Calon BN di Kelantan?

Beberapa orang tertentu yang menganggotai satu unit kajian bebas mengenai bakal calon Umno di Kelantan mengemukakan cadangan ini langsung kepada presiden parti Mohd Najib Razak tanpa melalui Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Mustapa Mohamed. 

Alasan untuk menurunkan Abdullah untuk mempengaruhi pengundi Melayu di Kelantan mengenai isu-isu agama seperti kalimah Allah, doa KO Umno, Umno KO dan juga 'keceluparan' Nik Aziz dalam ceramahnya seperti menyebut 'Tuhan mencarut', Nabi Muhammad sama dengan budak kampung bernama Mamat saja dan sebagainya.

Unit kajian itu juga mencadangkanh kepada Najib agar Umno menguar-uarkan Abdullah bakal dilantik menjadi Menteri Besar Kelantan. Alasannya keilmuan dan kedudukan beliau sebagai guru pondok amat sesuai dilantik sebagai MB

In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

5 ulasan:

  1. Umno lah memperkudakan agama selama ini. Nak menentang ulamak, maka umno cuba menipu rakyat dgn meletakkan ahli agama jugak sedangkan mereka ini tiada suara dalam umno. Mereka dikelilingi oleh munafik2 umno. Suara mereka hanya bak buih dilautan.

    BalasPadam
  2. Lembu2 umngok cer cuba tolong fikir sikit, apakah hukumnya menentang golongan yang cuba menegakkan agama? Kalau pun tak setuju dengan golongan ini lebih baik diam saja. Tetapi kalau dah memusuhi dan menentangnya, lu fikirlah sendiri.

    BalasPadam
  3. Paku dulang paku serpih.. Serupo la korang pun..

    BalasPadam
  4. Pokcik nih oghe tak kenal pun kat kelantAn. Hok oghe kenal pengetua2 sekolah arab rakyat. Tok guru nih tak paka baghe kata org kampung aku.

    BalasPadam
  5. Cukup-Cukup la asyik nampak salah orang lain. PAS asyik hentam macam diri tu perfect. Padahal, semua org tahu bagaimana pincangnya PAS dan juga ahli-ahlinya.

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.